Ako prvé mesto v Nemecku to bude práve Ingolstadt, keďže tam má značka sídlo. Ďalšie budú nasledovať v priebehu roka 2020. Vďaka tejto vymoženosti bude autá jazdiť omnoho plynulejšie, čo sa zlepší nielen na samotnej spotrebe, ale aj na čistote vzduchu v meste.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Napríklad v USA túto službu Audi ponúka vo vybraných mestách už od roku 2016. Funguje napríklad v mestách Denver, Houston, Las Vegas, Washington D.C. alebo Los Angeles.

Jednoznačný dobrý vplyv na emisie je neodškriepiteľný. Ak auto zastane na semafore, musí sa opätovne rozbiehať, čím rastú emisie na jednom mieste. Ak daným miestom prejde pri optimálnych otáčkach motora, emisie sú v danom momente minimálne.

A aké autá to budú mať v Ingolstadte jednoduchšie? Služba bude fungovať od modelového roku 2020, teda od júla 2019, na modeloch e-tron, A4, A6, A7, A8, Q3, Q7 a Q8. K tomu musíte mať balík Navigation and Connection a rozpoznávanie dopravných značiek.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Audi tiež oznámilo, že v Európe je takáto služba náročnejšia na budovanie. V USA boli semafory plánované na veľké plochy, zatiaľ čo v Európe lokálne a decentralizovane. Celé spojenie auta s infraštruktúrou funguje cez internet. V budúcnosti by mohli byť semafory flexibilnejšie. Určite sa vám neraz stalo, že ste večer stáli na červenej a zo žiadnej inej časti križovatky nikto ďalší nestál ani nešiel. Toto by mohla budúcnosť ošetriť. Čo si o projekte myslíte?

Zdroj foto: Audi