Maserati GranTurismo už má nejaký ten rok
Problém je, že Maserati nie je masovo predávaná značka, zatiaľ čo Alfa Romeo taká je. Maserati sa zameriava na trh s luxusnými autami a ich konkurenciou je napríklad Aston Martin, Ferrari, Bentley či Lamborghini. Naproti tomu Alfa Romeo mieri do vôd BMW alebo Audi. A tu je zásadný konflikt, ako so značkou narábať, ako ju prezentovať a predávať.
Ghibli už má tiež toho dosť za sebou
„Ak sa pozrieme dozadu, spojením Maserati a Alfa Romeo sme urobili dve veci,“ hovorí CEO FCA, Mike Manley. „Po prvé, prestali sme klásť dôraz na Maserati. A po druhé, Maserati sme počas tohto obdobia viedli ako masovú značku, čo Maserati nie je a nemá byť.“ Ako prvý krok Manley povolal CTO FCA, Haralda Westera, a vymenoval ho za nového šéfa Maserati. Wester riadil značku v rokoch 2006 – 2016 a podľa Manleyho dobre rozumie trhu s luxusnými autami a značke Maserati ako takej. Wester okamžite najal šéfa obchodných operácií Ferrari pre strednú a východnú Európu, Jean-Philippa Leloupa.
Momentálne automobilku ťahá Maserati Levante
Spojenie Maserati s Alfa Romeo nie je jediný problém, sú tu aj ďalšie, napríklad spomalenie na čínskom trhu, nové emisné normy v Európe alebo nedostatok nových produktov. SUV Maserati Levante je tu už dva roky, no medzitým prišla omladená konkurencia ako napríklad Porsche Cayenne. Automobilka síce plánovala uviesť nové modely, ale nestalo sa tak. Podľa plánu FCA na roky 2014 - 2018 mali uviesť tri novinky, vrátane nového kupé a kabrioletu odvodeného od konceptu Alfieri. Z nejakého dôvodu to nespravili a stále prežívajú sa starých Ghilbi, Quattroporte, GranTurismo a GranCabrio. Levante však nemôže ťahať celú automobilku samé.
Zdá sa, že Manley dal dokopy dobrý tím, ktorý mohol vytiahnuť automobilku z mizérie a dostať ju opäť na výslnie. Zostáva nám len čakať, čo títo páni urobia, hovorí sa však o tom, že by Maserati mohlo prísť s niečím novým.
zdroj: carbuzz.com
foto: Maserati