Porsche začiatkom roka, konkrétne vo februári 2018, ukončilo predaj všetkých dieselových modelov, či už išlo o Macan, Panameru alebo dovtedy stále neponúkanú tretiu generáciu Porsche Cayenne Diesel (ani nestihla prísť do predaja). Najprv sa zdalo, že to bude definitívne, potom prichádzali neoverené správy, že ide len o dočasné pozastavenie z dôvodu problémov s prechodom na novú normu Euro 6d-Temp (s ktorou však vznetový motor prevažne problémy nemá) alebo kauzou dieselgate.
Čo je lepšie, dieselové Porsche alebo elektrické Porsche?
Skutočnosť je však taká, ako sme avizovali v našom úplne prvom článku. Porsche končí s dieselom, a to definitívne. Do Macanau ani Panamery sa už nevráti, do Cayennu tretej generácie ani nestihol prísť. Úplne prvé vznetové Porsche prišlo s prvou generáciou Cayenne. Postupne sa diesel vo veľkom SUV udomácnil, taktiež aj v Panamere a menšom Macane. Porsche však podľa vlastných slov nasleduje trendu, a ten tkvie v elektromobilite a hybridnom pohone. Podľa ich údajov je až 63 % predaných vozidiel Panamera v Európe za rok 2017 s hybridnou sústavou. Naproti tomu celosvetový predaj dieselov v Porsche v minulom roku klesol na 12 %.
To je však trocha neférové porovnanie, keďže diesel v celosvetovom ohľade neboduje toľko, obzvlášť trh v Severnej Amerike, Rusku alebo v Číne praje vo veľkom zážihovým motorom. Otázkou by boli údaje za Európu.
Prvé dieselové Porsche bola prvá generácia Cayenne.
Porsche však podľa slov generálneho riaditeľa Oliver Blume diesel „nedémonizuje“. Stále ide podľa neho o dôležitú technológiu pohonu. Avšak Porsche je výlučne športová značka, a tak by chceli, aby aj ich budúcnosť bola bez dieselu. Ak sú však športovou značkou, prečo nezostali len pri legendárnom 911, prípadne malom 718? Tu však už ide predsa o zisk. Prečo teda SUV áno, ale diesel nie? Vcelku teda ukončeniu dieselu nechápem, obzvlášť v Európe, kde je tak obľúbený a vo veľkých autách aj skutočne použiteľný a odôvodniteľný. Vyjadrite sa v diskusii, aký názor na to máte vy.
Zdroj foto: Porsche