Automobilové úsilie výrobcu známych telefónov iPhone postupovalo nerovnomerne už od roku 2014, keď Apple začal od nuly navrhovať svoje vlastné vozidlo. Tento projekt pod označením „Project Titan“ sa na určitý čas dokonca pozastavil, Apple čiastočne pozmenil svoje ciele a sústredil pozornosť na zdokonaľovanie softvéru a hardvéru. Veterán spoločnosti Apple Doug Field sa však vrátil dohliadať na projekt a v rokoch 2018 a 2019 prepustil z tímu približne 200 ľudí. Odvtedy Apple postúpilo natoľko, že si teraz kladie vysoké ciele, a to vytvorenie skutočne dostupného auta pre masy spotrebiteľov a spustiť jeho výrobu už do roku 2024.
Elektromobil má obsahovať vyspelé batérie
Hlavnou konkurenčnou výhodou a kľúčom k úspechu spoločnosti Apple sú úplne nové batérie. Nová technológia batérií s monočlánkovým dizajdom by mali výrazne znížiť náklady a dokonca súčasne ponúknuť väčší dojazd. Apple tiež skúma možnosti využitia LPF (lítium-železo-fosfátových) článkov, ktoré sa menej prehrievajú. Výroba automobilu však predstavuje pre Apple skutočnú výzvu, a to aj v oblasti dodávateľov. Apple má však dostatočne „hlboké vrecká“, každý rok totiž vyrába stovky miliónov elektronických výrobkov s dielmi z celého sveta, nikdy však nevyrobila auto. Pre porovnanie, spoločnosti Tesla trvalo 17 rokov, kým bola skutočne zisková.
Apple má skvelé predpoklady, ale..
Stále však ostáva mnoho otázok a nejasností, ako aj kto by zostavil automobil pod značkou Apple. Podľa dostupných informácií však bude Apple pravdepodobne hľadať výrobného partnera, ktorý mu s projektom pomôže. Ak by chcel skutočne predstaviť svoje vlastné vozidlo, veľkou výzvou pre automobilového „nováčika“ môže byť aj dosiahnuť dostatočný objem výroby. Podľa odhadov je potrebné ročne vyrobiť minimálne 100 000 vozidiel v segmente, aby ste dosiahli zisk.
„Ak je na planéte jedna spoločnosť, ktorá má na to zdroje, je to pravdepodobne Apple. Ale zároveň to nie je mobilný telefón,“ uviedol pre Reuters človek, ktorý pracoval na projekte Titan.
Do tohto projektu tiež neprispieva aktuálny problém pandémie, ktorý tiež môže tiež oddialiť a posunúť začiatok výroby do roku 2025 alebo neskôr.
Zdroj: www.motor1.com , www.theguardian.com , www.reuters.com