Budúcnosť patrí elektrine a vzájomnému prepojeniu
2. Spoločný vývoj technológií pre elektrické vozidlá. Tu poskytne svoje know-how najmä Toyota, ktorá má s výrobou takýchto áut bohaté skúsenosti. Mazda nebola „očarovaná“ takouto technológiou, budúcnosť však patrí elektrine a s pomocou Toyoty by mohla dohnať zameškané.
3. Bezpečnosť v cestnej premávke. Budúcnosť v tomto bode patrí spárovaniu áut medzi sebou (vehicle-to-vehicle) a napojenia auta na sieť (vehicle-to-grid). To prinesie vyššiu bezpečnosť najmä v preplnených mestách budúcnosti. Technológia však ešte nie je rozvinutá. Každá spolupráca tak prinesie zrýchlenie vývoja.
4. Dopĺňanie produktových radov. Napr. partnerstvo Mazdy a Fordu prinieslo japonskému výrobcovi pick up Mazda B-Series, čo bol prebrandovaný Ford Ranger. Nie je však ešte známe, ktoré typy takto využijú. Toyota sa v takomto smere angažuje, príkladom môžu byť aj dvojičky Subaru BRZ a Toyota GT86.
Majú si čo ponúknuť
Partnerstvo takejto veľkosti a rozsahu je mierne nezvyčajné. Pre nás spotrebiteľov prinesie výhody v podobe širšieho spektra elektrifikovaných áut, najmä nových elektrických Mázd. Taktiež zrýchlia nasadenie nových technológií komunikácií medzi autami a sieťou –V2V a V2G. Osobne si myslím, že viac z tohto partnerstva bude profitovať Mazda. Toyota je oproti nej obrovský kolos – 1,4 mil. predaných áut v USA v roku 2017 vs. 169 000 kusov Mazdy. Tá má ale eso v rukáve. Doťahuje klasický spaľovací proces motorov k dokonalosti a stále ide proti prúdu...
Zdroj: Mazda, Toyota
Obe automobilky majú svoje technológie, ktoré môžeme považovať za výkladnú skriňu.