Toyota je na internete celosvetovo na prvom mieste
Počet krajín, v ktorých sa Toyota tešila najväčšiemu záujmu, sa zvýšil z čísla 28 (rok 2019) na 55 z minulého roku. Toyota prekonala BMW, ktorá v roku 2019 zaznamenala rekordnú popularitu a bola jednotkou až v 118 krajinách. V priebehu minulého roka bol o ňu najväčší záujem iba v 34 štátoch.
Toyota vlani dominovala na internete napríklad v Austrálii a na Novom Zélande, Rusku, Mongolsku, v Pakistane, ako aj v juhovýchodnej Ázii, veľkej časti Afriky, niektorých krajinách južnej a strednej Ameriky, na Islande a, samozrejme, v Japonsku.
Analytici portálu comparethemarket.com.au sa domnievajú, že o popularitu Toyoty v uplynulom roku sa postarali viaceré premiéry unikátnych automobilov. Za všetky spomenieme napríklad nový model GR Yaris, ktorý predefinoval segment hothatchov, vodíkovú Toyotu Mirai s úplne novým dizajnom a dojazdom zvýšeným o 30 % alebo elektrický dvojmiestny automobil C+pod. Počet vyhľadávaní na internete zároveň určite ovplyvnila obrovská popularita modelov Corolla a RAV4, čo Toyote pomohlo udržať si pozíciu najpredávanejšej automobilovej značky na svete. Keďže počas pandémie sa časť predaja automobilov presunula na online, silná pozícia spoločnosti Toyota na trhu sa musela premietnuť aj do vyhľadávania na internete.
Druhé BMW je stále obľúbené hlavne v Európe
Napriek tomu sa BMW aj naďalej teší veľkej popularite používateľov internetu. Je na druhom mieste v rebríčku, ktorý sumarizuje vyhľadávanie v uplynulom roku. Dôvodom spokojnosti nemeckej automobilky je nepochybne prevaha v Nemecku, kde je jej najväčším konkurentom koncern Volkswagen. Značka z Mníchova sa teší najväčšiemu záujmu v európskych krajinách, ako sú Veľká Británia, Španielsko, Nórsko alebo Grécko, ale aj v Južnej Afrike a na Madagaskare.
Krajiny, ktoré podporujú vlastné značky
Podobne ako pred dvomi rokmi, aj vlani sa mnohé značky tešili najväčšej obľube vo svojich domovských krajinách. Bolo to tak v prípade Japonska (Toyota), Nemecka (BMW), USA (Ford) a Južnej Kórey (Hyundai). Zo spotrebiteľského patriotizmu ťažia aj menšie európske automobilky. Vo Švédsku sa väčšina vyhľadávania týka značky Volvo, v Taliansku Fiat a vo Francúzsku Peugeot. Naopak Španieli prejavili väčší záujem o BMW ako o domáci Seat. Podobne je na tom aj India, kde si jej obyvatelia radšej vyhľadávali informácie o automobiloch Kia než Maruti alebo Tata. Ani žiadna z početných čínskych značiek nezaznamenala v domovskej krajine úspech. Číňania sa, paradoxne viac zaujímali o talianske Alfa Romeo.