Všeobecne by sa dalo povedať, že veľkopriestorové autá, tzv. segment MPV, nie sú nijak srdečnou záležitosťou a vyvolávajú emócie niekde na úrovni „bielej“ spotrebnej elektroniky. Existujú však aj výnimky a jednou z nich je bezpochyby aj prvý Ford S-Max. Auto, ktoré ukázalo kompetencie automobilky v oblasti ladenia podvozkov a praktických karosérií. S-Max určite nebol bez chýb, pritiahol však k značke nových zákazníkov a v roku 2006 donútil o MPV uvažovať aj zákazníkov, ktorí by sa predtým o rodinný van ani neobtreli.
Ford S-Max nadviazal na tradíciu veľkopriestorového Fordu Galaxy z roku 1995.
Auto roka 2007
Že to nebol krok do slepej uličky, naznačil tiež zisk titulu Auto roka 2007. Nový S-Max pritom automobilka ukázala vo forme konceptu už v roku 2005. Vtedy však nikto neveril, že by podobný showcar poslal Ford vôbec niekedy do výroby. O to väčším prekvapením bolo zistenie, že ho automobilka pustila medzi ľudí takmer bezo zmeny.
Koncept nového auta ukázal Ford už v roku 2005. Vtedy ešte nikto neveril, že toto pustia do sériovej výroby.
Po štyroch rokoch prešli S-Max aj sesterské Galaxy faceliftom a po nasledujúcich piatich rokoch sa na trhu objavila ich druhá generácia. O kvalitách tohto auta svedčia nielen ich veľké predajné počty, ale aj skutočnosť, že sú vo výrobe dodnes. S-Max totiž ako jeden z mála stále žije a keďže Ford s ním ešte počíta, v priebehu budúceho roka dokonca predstaví jeho hybridnú verziu.
Po štyroch rokoch prešiel S-Max optickým aj technickým faceliftom.