Elektronické ŠPZ, za ktoré sa pravidelne platí

Na Slovensku sme v posledných rokoch mali úpravy pravidiel pre evidenčné čísla vozidiel. Boli zamerané najmä na byrokratické zjednodušenia. Medzitým však v Spojených štátoch naberá na obrátkach oveľa významnejšia zmena. Viaceré americké štáty totiž schválili používanie digitálnych poznávacích značiek (viditeľných na obrázku nižšie). Prvý výrobca automobilov ich medzičasom začal aktívne ponúkať svojim zákazníkom.

Za týmto technologickým pokrokom stojí spoločnosť Reviver, ktorá roky pracuje na presadení elektronických evidenčných čísel známych ako „RPlate“. Ako spoločnosť uviedla v tlačovej správe, uzavrela strategickú spoluprácu s automobilovým gigantom Ford. Výsledkom je, že digitálne ŠPZ „RPlate“ sú aktuálne dostupné u viac než 300 predajcov Ford v štátoch Arizona, Kalifornia či Michigan, a to ako súčasť doplnkovej výbavy vozidiel.

Ford sa týmto krokom stal priekopníkom v automobilovom priemysle, keďže ako prvý výrobca áut na svete zaradil digitálne poznávacie značky do ponuky. „Sme hrdí, že sme splnili náročné štandardy spoločnosti Ford,“ uviedol zakladateľ Reviver Neville Boston a dodal: „Tešíme sa, že môžeme do ich ponuky pridať revolučnú technológiu digitálnych evidenčných čísel.“

Nové digitálne ŠPZ. Stanú sa trendom?

Čo prinášajú nové ŠPZ?

Elektronické ŠPZ od spoločnosti Reviver sprístupňujú množstvo praktických funkcií, ako je sledovanie polohy vozidla, správa cez online aplikáciu, upozornenia v reálnom čase na pohyb auta, ochrana proti krádeži či možnosť prispôsobiť si dizajn značky podľa svojich predstáv.

Motoristi v USA si môžu vybrať z dvoch možností: verzia digitálnej ŠPZ na baterky si vyžaduje mesačný poplatok 8 dolárov (približne 7,60 eura), zatiaľ čo káblová verzia stojí 10 dolárov (asi 9,50 eura) mesačne.

Pri ročnej platbe vopred je k dispozícii zvýhodnená cena. Počiatočné náklady na digitálnu poznávaciu značku začínajú na 599 dolároch, čo zodpovedá približne 569 eurám.

Zdroj: Reviver / foto: cz.depositphotos.com