Za všetko môže táto chladiaca zmes, ktorá údajne nemá dobre vzťahy so životným prostredím.

Daimler následne odmietol používať nový typ chladiacej zmesi, na čo zareagovalo Francúzsko. V lete došlo k zákazu predaju niektorých typov Mercedesov používajúcich nové chladiace médium R1234yf. Francúzsky súd však nakoniec rozhodol, že zákaz predaja je protizákonný a krajina ho musí ukončiť.

Príbeh dostáva nové pokračovanie. Daimler ďalej vytrvalo odmieta nové chladiace médium. Podporuje ho v tom samotné Nemecko, ktoré automobilke umožnilo používať starú zmes až do roku 2016. Dovtedy chce Daimler vyrobiť novú klimatizáciu založenú na využívaní CO2.

Ťahanice o náplň klimatizácií pokračujú aj v zime. Celý spor už raz na súde skončil a nie je vylúčené, že sa tak stane opäť.

Vo Francúzsku bol napríklad zakázaný predaj Mercedesov triedy A alebo CLA.

Tento postup sa však, samozrejme, nepáči Bruselu. Podľa najnovších informácií zvažuje proti Nemecku právne kroky. Krajina má dvojmesačné ultimátum na to, aby Európskej komisii podala vysvetlenie prečo toleruje rebelujúci Daimler. Ak s odpoveďou nebude spokojná, nastúpia právne kroky. Únia si na mušku zobrala aj Belgicko, Luxembursko a Veľkú Britániu. Všetky tieto krajiny umožnili vývoj a výrobu vozidiel so starou chladiacou zmesou.

Zo strany Nemecka však rozhodne nemôžeme očakávať sklopený pohľad a sypanie popola na hlavu. Vysoko pravdepodobná negatívna reakcia tejto krajiny môže okrem spôsobiť zhoršenie vzťahov medzi samotnou úniou a Nemeckom.

Zdroj: idnes.cz

Prečítajte si aj:  EÚ tlačí na Nemecko. Mercedes odmieta horľavú náplň klimatizácií