Hyundai i30 N

Azda najpopulárnejší ostrý hatchback súčasnosti je autom, s ktorým sa dokážete neskutočne vyblázniť, ale s ľahšou nohou na plyne vás prekvapí aj pomerne slušnou spotrebou. Dvojlitrový štvorvalec T-GDi je dostupný v dvoch výkonových variantoch. Ten slabší ponúka 184 kW (250 koní), pričom výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 7,7 l/100 km. Silnejšia verzia Performance dodáva až 206 kW, teda rovných 280 koní. V tomto prípade je kombinovaná spotreba 8,0 l/100 km. Táto hodnota však nie je zďaleka mimo reality. Počas nášho redakčného testu som mal možnosť si nové „eNko“ na istý čas vyskúšať a pri normálnej jazde viete túto hodnotu skutočne v pohode dosiahnuť. 

VW Golf GTI

Ďalší z kategórie rýchlych hatchbackov, aj keď v tomto prípade o niečo menej ostrý. Golf GTI je decentnejším odvarom, ktorý z preplňovaného 2,0-litrového štvorvalca vydoluje „len“ 180 kW (245 koní). Rovnako ako v prípade i30 N má tento model poháňanú len prednú nápravu, na ktorú sa hnacia sila prenáša cez 7-stupňový dvojspojkový automat. Spotreba ani v tomto prípade nie je obzvlášť vysoká a podľa normy WLTP vychádza na 7,4 litra na 100 km v kombinovanej prevádzke.

Toyota GR86

Hravá zadokolka, ktorá síce neponúka extra vysoký výkon, no za to si s ňou užijete hromadu zábavy. Srdcom auta je 4-valcový boxer s objemom 2,4 litra. Produkuje 172 kW (234 koní) s maximálnym krútiacim momentom na úrovni 250 Nm. Ten sa prenáša na zadnú nápravu buď prostredníctvom 6-stupňového manuálu alebo automatu. V oboch prípadoch je však kombinovaná spotreba rovnaká, a to 7,33 l/100 km. Na to, aké je to zábavné auto, nič strašné, však? 

Toyota GR Supra

Ďalším športovým autom v našom zozname je opäť Toyota. Model GR Supra, označovaný aj ako prezlečené BMW Z4, je k dispozícii v dvoch motorizáciách. Tá slabšia je poháňaná preplňovaným dvojlitrom, agregát ale ponúka slušný výkon 190 kW (258 koní) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Kombinovaná spotreba podľa WLTP? Veľmi príjemných 6,08 litra na sto kilometrov. Silnejší variant v podobe 3,0-litrového radového šesťvalca disponuje o niečo lepšími parametrami. Hovoríme o 250 kW (340 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Spotreba tohto športového kupé vás však rozhodne nedostane do krachu, nakoľko sa pohybuje podľa normy WLTP na úrovni 6,84 l/100 km.

Mazda MX-5

Jedno z najpopulárnejších športových áut na svete nie je síce žiadny trhač asfaltu ani rekordov na Nürburgringu, no za to ani veľký žrút paliva. Napriek tomu ide o jedno z najzábavnejších cenovo dostupných áut na trhu. Radový štvorvalec s objemom 1,5 litra síce ponúka len 97 kW (132 koní) a 152 Nm krútiaceho momentu, ale pri hmotnosti len o niečo viac ako 1000 kg. Do tejto rovnice si pripočítajte pohon zadných kolies, manuálnu prevodovku a máme to pravé auto pre puristov. A čo tá spotreba? Automobilka uvádza podľa WLTP len 6,3 l/100 km. Radosť pri takej kombinovanej spotrebe jazdiť. 

Aké máte vy skúsenosti s kombinovanou spotrebou športových áut? Dajte nám vedieť v komentároch.