Minulý rok zažila kategória Best Performance Engine jeden z najtesnejších výsledkov histórie. Tento rok je víťaz rovnaký. Tento rok však vyhral s rozdielom nie 19, ale až 105 bodov. Sila a výkon, ktoré tento atmosférický V8 ponúka sú naozaj ohromujúce. Vo veľkých typoch S, SL, CL a E je tento motor naladený na 386 kW (525 k) a 630 Nm. V kombinácii s automatickou AMG Speedshift MCT 7-stupňovou prevodovkou je zážitok z jeho sily umocnený ohromne rýchleho radenia len 100 ms vďaka čiastočnému vypínaniu spaľovania vo valcoch.
Priekopnícke technológie robia tento motor jedným z najúspornejších výkonných motorov na svete. Napríklad vo verzii E63 AMG je kombinovaná spotreba napriek nárastu výkonu o 11 k nižšia až o 1,6 l/100 km, teda 12,6 l na sto km. Tento pokrok umožnil balík riešení ako spresnená dodávka paliva motoru podľa jazdnej situácie a rekuperácia brzdnej energie. Zníženie vnútorného trenia valcov vďaka technológii dvojitého nanášania špeciálneho povrchu na steny valcov. Zdá sa, že budúci rok tento víťazný motor pokoria jeho vlastný tvorcovia svojim novším kúskom. V Štuttgarte totiž pripravili 5,5 litrový biturbo V8 s výkonom 420 kW (571 k), ktorý má v modeli S63 AMG znížiť spotrebu v porovnaní so súčasným modelom až o neuveriteľných 25%!
Výsledky v kategórii Best Performance Engine 2010
1. Mercedes-AMG 6.2-l V8 - 220b
(C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG)
2. Porsche 3.8-litre B6 - 125 b
(GT3, 911 GT3 RS)
3. BMW 3-litre DI Twin Turbo R6 - 67 b
(135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4)
3. Ferrari 6-litre V12 67b
(599 GTB)
5. Nissan 3.8-litre Twin Turbo R6 - 64 b
(GT-R)
6. BMW 4.4-litre V8 biturbo - 60 b
(X5 M, X6 M)