6,2-litrový motor V8 AMG, interne označovaný M156, so zdvihovým objemom 6208 ccm dáva výkon od 336 kW (457 k) do 386 kW (525 k). Vyvinie max. krútiaci moment 630 Nm a používa sa v rôznych modeloch AMG. Ručne montovaný motor vkladajú v AMG do modelov C63, E63, CLS63, S63 a SL63 AMG. Rozvinutie výkonu v rozsahu takmer 70 koní medzi najslabsou a najsilnejšou verziou je dôsledkom prenosu technológií z motoršportu, ktorý pri značke Mercedes-AMG už viac ako štyri desaťročia neoddeliteľne patrí k firemnej filozofii.


Veľký potenciál demonštruje ocenený motor V8 AMG aj v evolúcii svojho silného charakteru a výkonu: pohonný agregát superšportového vozidla SLS AMG, nazývaný M159, vychádza z M156. V okrídlenom športiaku poskytuje nepreplňovaný motor AMG s vysokými otáčkami výkon až 420 kW (571 k) a dosiahne maximálny krútiaci moment 650 Nm. Špecialitou je aj C63 AMG s balíkom Performance Package Plus a max. výkonom 358 kW (487 k). Za zvýšením výkonu o 30 k je dôsledne modifikované vnútro motora: kované piesty, prevzaté z SLS AMG, spolu s novými ojnicami a odľahčeným kľukovým hriadeľom zabezpečujú úsporu hmotnosti až 3 kg. Zo zníženej zotrvačnosti hmoty profituje agilita osemvalca, ktorý má ešte väčšiu ochotou ísť do otáčok.

Ceny International Engine of the Year Awards patria medzi najprestížnejšie ocenenia v automobilovom sektore. Od roku 1999 ich udeľuje britské odborné automobilové nakladateľstvo UKIP Media & Events. Nezávislá porota zložená zo 65 renomovaných motoristických novinárov z 32 krajín vyberá najlepšie motory roka v jednotlivých kategóriách. Ako už v roku 2009, aj v tomto roku sa presadil 6,2-litrový motor V8 AMG medzi renomovanými konkurentmi z Nemecka, Talianska, Veľkej Británie, USA a Japonska.

Friedrich Eichler, vedúci oddelenia vývoja motorov a hnacích ústrojenstiev Mercedes-AMG: „Opätovné víťazstvo v obidvoch kategóriách potvrdzuje veľmi pozitívne výsledky testov pre 6,2-litrový motor V8 AMG vo všetkých médiách. Popredné umiestnenia odrážajú aj veľké nadšenie našich zákazníkov.“