Čo kórejská novinka ponúkne? Je originálny? Ťažko povedať. Ako celok pôsobí veľmi vydarene. Dokonca sa mi páči. Na veľké prekvapenie, premiéra sa neodohrala na práve ostro sledovanom autosalóne vo Frankfurte, ale vo vlastnom vývojovom centre Namyang a na olympijskom štadióne v Soule.
Auto vychádza z minuloročného konceptu Genesis New York Concept. Akú technológiu používa? Predsa to najlepšie z koncernu, a tým je momentálne Kia Stinger. Sú to súrodenci. G07 je postavený na rovnakej platforme s rázvorom 2835 mm. Auto je dlhé 4685 mm, široké 1850 mm a vysoké rovných 1400 mm.
Genesis G70 vo vás bude z každého uhla evokovať iné auto.
Motory a pohon
Najprv si povedzme čo to o motorovej palete. Tam nájdeme 3 motory, Lambda II 3,3 T-GDI, Theta II 2,0 T-GDI a R-FR 2,2 VGT. Motory budú pravdepodobne spárované len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Štandardne s pohonom zadnej nápravy, voliteľne aj 4x4.
Genesis G70 v balíku Sport s motorom V6 s objemom 3,3 litra s preplňovaním dosahuje zaujímavé dynamické parametre. Maximálny výkon je 272 kW (370 k) a krútiaci moment 510 Nm. To zaručuje veľmi slušnú dynamiku. Z 0-100 km/h akceleruje za 4,7 s a maximálna rýchlosť je 270 km/h.
Dvojlitrový preplňovaný štvorvalec Theta II tiež nie je žiadny čajíček. Najvyšší výkon výrobca udáva 185 kW (252 k), resp. 188 kW (255 k) v balíku Sport. Krútiaci moment je 353 Nm. Turbodiesel bude u nás tvoriť asi väčší podiel predaných kusov. Čo od neho čakať? Z objemu 2,2 litru vyžmýkali výkon 149 kW (202 k) a krútiaci moment 441 Nm.
Genesis G70 ponúkne 5 rôznych režimov odpruženia a riadenia. K tomu sa bude dať meniť aj nastavenie motora do jednotlivých nastavených módov.
Vodičovi pri riadení bude asistovať elektrický posilňovač riadenia R-MDPS s degresívnym účinkom. Elektromotor je umiestnený priamo do prevodovky riadenia. Toto umiestnenie má zaistiť zlepšenie reakcií a zníženie vibrácií do volantu.
V Kórei nezanevreli ani na aktívnu a pasívnu bezpečnosť. Auto bude vybavené napr. asistentom, ktorý bude sledovať únavu vodiča, alebo asistent ochrany pred čelnou nehodou, ktorý bude skombinovaný s inteligentným tempomatom, núdzovým brzdením, či so systémom rozoznávajúcim chodcov.