PSA sľubuje, že do leta otestuje spolu pomocou RDE až 30 rôznych modelov a motorizácií. Zatiaľ sa ukazuje, že v reálnom svete potrebujú moderné autá cca o 40% paliva viac ako majú v TP.
Inžinieri testovali štyri motory v Peugeote 2008. Výsledky sú zaujímavé a všetky verzie výrazne prekročili papierové hodnoty. Naftový motor 1,6 BlueHDi s výkonom 100 koní a 5-st. manuálnou prevodovkou by mal jazdiť za 3,7 litra. Test RDE odhalil spotrebu 5,2 litra, teda nárast o 40,5%. Výkonnejšia 120 koňová verzia má identické výsledky, teda podľa NEDC 3,7 litra a podľa RDE 5,2 litra. Ako sa darilo benzínovým motorom? Atmosférická jednotka 1,2 PureTech s výkonom 82 koní by mala podľa papierov jazdiť za 4,9 litra. Testovanie v premávke odhalilo 6,3 litra. Percentuálny nárast je 28,6 %. Ide o najnižší nárast v teste a dôvodom je aj absencia turbodúchadla. Omnoho horšie si viedol prepĺňaný motor 1,2 Puretech s výkonom 130 koní, ktorý dosiahol podľa cyklu RDE 7,0 l/100 km. Laboratórne testy NEDC pritom hovoria o spotrebe 4,8 litra. Percentuálny rozdiel je až 45,8 % a je to dôkaz, že downsizing funguje len na papieri!
Rozdiel až 55,6%!
Do testu sa dostali aj ďalšie typy ako Peugeot 308, Citroen C4 Crand Picasso a DS 3. Všetky autá mali pod kapotou rovnaký naftový motor 1,6 BlueHDi s výkonom 120 koní a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Peugeot 308 mal podľa normy NEDC jazdiť za 3,6 litra. Metodika RDE odhalila 5,0 litra. Citroen C4 GP jazdí v laboratóriu tiež za 3,6 litra, ale v realite až za 5,6 litra. Percentuálny rozdiel, je až 55,6%! Prémiový hatchback DS 3 podľa papierov zvládne 100 km so 4l paliva. Test v premávke odhalil hodnotu 4,9 litra.
Môžeme si byť všetci istí, že drvivá väčšina automobilov prevažne európskeho pôvodu na tom nebude oveľa lepšie, skôr naopak. New European Driving Cycle (NEDC) existuje bez zmeny od roku 1996. Viac než desaťročie je zrejmé, že je neadekvátny, nepresný a ľahko prispôsobiteľný potrebám úradov, nie majiteľov áut.
„VW-gate vytvoril v našej firme obavy – sme lídri v spotrebe a emisiách naftových motorov, takže ak existuje skutočnosť, ktorá narušuje dôveru zákazníkov, je to pre nás veľký problém. Chceme ukázať otvorenosť a sebadôveru. Nechceme, aby nás spájali v tomto s nemeckou konkurenciou a testy v premávke sú cesta ako to dosiahnuť,“ - predseda predstavenstva PSA Group Carlos Tavares.
PSA sľubuje, že do leta otestuje pomocou RDE cyklu až 30 rôznych modelov a motorizácií. Automobilka navyše tvrdí, že test je opakovateľný a využíva pri ňom profesionálnych, ale aj amatérskych šoférov. Počasie nemá hrať vo výsledku úlohu. Pokiaľ sa dostane teplota alebo vietor mimo vymedzené hranice, meranie prerušia. Jednotlivé testy by mali mať veľmi podobné podmienky.