O projekte XL 1 Sport vo Viedni rozprával sám predseda predstavenstva Ferdinand Piëch.

Čo by sa však stalo, ak by výrobca z ľahkej konštrukcie odstránil hybridný systém (0,8 litrový motor TDI a elektromotor) spolu s batériami a namiesto nich namontoval poriadny motor? VW o niečom podobnom reálne uvažuje. Dôkazom je projekt XL 1 Sport, ktorý študentom viedenskej univerzity predstavil sám Ferdinand Piëch.

Nápad dať do XL 1 poriadny motor nie je nový. Pred pár mesiacmi sa uvažovalo o agregáte z VW Golf GTI.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

XL 1 by po odstránení všetkých systémov znižujúcich spotrebu vážila len 795 kg. Pod kapotu by išiel motor od spoločnosti Ducati. Zaujímavé spojenie prinesie vidlicový dvovalec s objemom 1200 cm3, ktorý pochádza z modelu Panigale. Výkon 140 kW (190 k) pri 10 750 otáčkach a maximálny krútiaci moment 123 Nm pri 9000 otáčkach bude pre XL 1 Sport viac ako dostačujúci. Jazdné výkony však nie sú známe.

Ferdinand Piëch uviedol, že projekt v predajniach rozhodne neskončí, no zatiaľ nie je nič isté. Rovnako aj hybrid XL 1 bol pôvodne zamýšľaný len ako koncept.

Zdroj: autoblog.com

Prečítaje si aj:  VW XR1- motor z Golfu GTI a spotreba 4 litre. Dostane sa do výroby?