Dvojmiestny športový roadster čínskeho koncernu SAIC Motor je súčasťou veľkej expozície MG v Goodwoode a okrem neho na pódiu nájdete tiež nový ostrý hatchback MG4 XPower s výkonom 435 koní a koncept MG4 EX4, ktorý je poctou šesťvalcovému súťažnému špeciálu Metro 6R4 skupiny B.
Samotný otvorený model so skladacou plátennou strechou nám automobilka ukázala už pred pár mesiacmi, až teraz ale odhalila finálny dizajn interiéru európskej verzie. A nevyzerá najhoršie.
Dominuje mu veľký zakrivený displej zložený z troch samostatných obrazoviek uložených pod spoločným krytom, pričom vpravo bude mať vodič, respektíve posádka k dispozícii dotykové ovládanie a prístrojový panel je pochopiteľne digitálny.
Namiesto klasickej páky voliča jazdných režimov dostanete tlačidlá v klasickej zostave PRND, pričom práve dizajn tejto časti stredovej konzoly je veľmi podobné riešeniu v spomínanej aktuálnej Corvette s automatickou prevodovkou.
Pod trochu zbytočne skoseným volantom a vlastne aj priamo na ňom nájdete z hliníka vyrobené komponenty, ale najzaujímavejšie sú asi aj tak samotné motýľovité dohora a mierne i do strán otvárané dvere, ktoré zase pripomína riešenie na mnohých Lamborghini.
Ak sa práve dobre bavíte na tom, ako sa môže zatiaľ neznámy čínsky roadster porovnávať so známymi športovými autami na oboch stranách Atlantiku, ten dešpekt vám vyhovárať nebudeme. Možno by vás ale mohol zaujať fakt, že už základný model dostane jeden elektromotor s výkonom 314 koní a vrcholná dvojmotorová verzia s pohonom 4x4 ponúkne až 544 koní.
Ceny novinky momentálne nepoznáme, ale britské veľmi dobre informované zdroje naznačujú, že základný model so 64-kilowatthodinovou batériou by mohol stáť okolo 64 tisíc eur a najdrahšia verzia s akumulátorom zväčšeným na 77 kWh by mal vyjsť na v prepočte 76 tisíc eur.
To sú samozrejme celkom trúfalé cenovky, pravdou ale je, že do príchodu novej generácie Porsche 718 Boxster bude MG Cyberster jediným športovým elektrickým roadsterom na európskom trhu, takže nejakých zákazníkov nepochybne osloví. Koncernu SAIC navyše poslúži na zvýšenie povedomia o značke, čo sa Číňanom evidentne darí. V Nemecku – teda na najväčšom európskom trhu – sa MG podarilo medziročne v priebehu prvých šiestich mesiacov zdvojnásobiť predaje, keď zákazníkom dodalo takmer 10 tisíc áut.