BMW X3 bolo druhým bavorským SUV, ktoré sa vrhlo do boja o kupcov v tejto kategórii. Po tom, čo X5ka utvrdila, že toto je cesta pre novodobé BMW, prišla X3ka. Pre tých, ktorým bola X5 až príliš veľká. Aktuálne je v predaji tretia generácia G01, ktorá práve prešla faceliftom. Spolu s ňou modernizovali aj X4ku, teda G02.
Čo hlavne je na BMW X3 a X4 po modernizácii nové?
Odlišný je predný nárazník alebo svetlá, ktoré sú užšie. Majú tiež novú grafiku s novým dizajnom denných svetiel a za príplatok laserový režim. Rozdiel medzi X3 a X4 je v tom, že základ v X3 sú bežné LED a v X4 už adaptívne Matrix. Zväčšili tiež ľadvinky, ktoré sa po novom spájajú do jedného celku. K dispozícii bude stále paket X Line alebo M Sport. Do ponuky pribudli nové farby aj dizajnovo odlišné kolesá. Rozdiel je tiež vzadu s iným nárazníkom a odlišnými LED svetlami.
Sériovo 3-zónová klimatizácia
V interiéri pribudla stredová konzola z novinky BMW 4. Štandardná stredová obrazovka má uhlopriečku 10,25 palca a za príplatok je 12,3-palcová. Do série pribudla 3-zónová klimatizácia. Väčšie zmeny prebehli v oblasti motorov, kde aj zážihové motory dostali mild-hybridnú techniku.
Aj benzíny s mild hybridom
Základom je xDrive20i s dvojlitrovým štvorvalcom a 135 kW (184 k). Vyššie stojí xDrive30i taktiež s dvojlitrom a 180 kW (245 k). Tu prišlo zníženie výkonu o 10 kW (13 k) kvôli emisným normám. Trojlitrový šesťvalec je až verzia M40i s 265 kW (360 k). Ešte vyššie sú verzie X3 a X4 M Competition s taktiež trojlitrovým šesťvalcom a 375 kW (510 k). Im zdvihli krútiaci moment o 50 Nm na 650 Nm. To zlepšilo zrýchlenie na 100 km/h za 3,8 sekundy. To sú skutočne perfektné hodnoty. Všetky motory sú štandardne kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Rovnako je to aj s dieselovými verziami a taktiež aj tie majú mild-hybridné systémy. Základom je xDrive20d s 140 kW (190 k). Ten má 4 valce a 2,0-litrový objem. Verzia xDrive30d už má trojlitrový šesťvalec s 210 kW (286 k) a 650 Nm. Vrcholom pre diesel je verzia M40d s rovnakým motorom, avšak až 250 kW (340 k). Tá napríklad zrýchli na 100 km/h za 4,9 sekundy. Bez hybridov by to nebolo ono a tak je v ponuke aj xDrive30e s dvojlitrovým benzínom a systémovým výkonom 215 kW (292 k). Akumulátor s kapacitou 12 kWh by mal vystačiť na dojazd 50 km. Na rýchlonabíjanie však zatiaľ zabudnite.
Množstvo asistentov je asi zbytočné rozpisovať. Máme k dispozícii od adaptívneho tempomatu cez asistentov vedenia v pruhu až po Drive Recorder, ktorý vie nahrať aj prípadnú dopravnú nehodu. Predstavenie áut verejnosti má prebehnúť v priebehu septembra v Mníchove, k zákazníkom sa dostanú prvé kusy koncom roka.
Zdroj: BMW