Video šprintu
Zdroj: youtube.com
Čo je lepšie, vysoký výkon alebo nízka hmotnosť? Štvorkolka alebo zadohrab? Turbo alebo atmosféra? Ktoré auto zvládne lepšie šprint? V britskom magazíne EVO sa na to pozreli a postavili proti sebe dvoch zástupcov, Nissan GT-R Track Edition ako výkonnú štvorkolku a Porsche 911 GT3 RS ako ľahkú zadokolku. Ktoré z nich je rýchlejšie na 1/4 míle? Výsledok vás možno prekvapí!
Tak tomu neverím že by si Nissan dovolil tatko klamať do huby svojich zákazníkov. Keby tam bol rozdiel do 0.3s max este by som prižmúril oko ale rozdiel 0.6s pri aute ako GTR je neakceptovateľný a Nissan predsa garantuje 2.8s nie 3.4. Asi to nemajú len tak z brucha ze..Ved to by ho zákazníci na sudoch v USA dojili na odškodnom ako kravu :D
Zrychlenie GR-R uvadzane vyrobcom je merane za absolutne idealnych podmienok...cize lepsi cas uz len tazko dosiahne...ale kazda odchylka od tychto podmienok znamena horsi cas...rozhoduje teplota gum, teplota a prilnavost povrchu, teplota vzduchu, tlak gum, kondicia motora, spojky, differencialu, vaha(vodica,paliva, povinnej vybavy)...proste strasne vela veci z ktorych kazda bude pravdepodobne horsia ako ked to testoval Nissan sam...je to pre nich velmi dolezite marketingove cislo a su to precizny japonci...tak si asi viete predstavit ako si na tom dali pri merani zalezat. Co ma viac prekvapuje, je ze Porsche zacne budovat naskok az od cca polovice...pri tejto rychlosti by uz mal vykon vyhravat nad vahou.
Tak v prospech Porsche urcite nahravaju aj semi-slick gumy Michelin CUP 2, ktore poskytuju za idealnych podmienok maximalnu trakciu. Predpokladam, ze GT-R nemalo obute semi-slicky, ale standardne sportove pneu.