SSC si uvedomuje riziká
Pre magazín Muscle Cars & Trucks to potvrdil majiteľ SSC, Jerod Shelby. "Zaoberáme sa možnosťou zobrať SSC Tuatara na Nürburgring. Aktuálne diskutujeme so skupinou o okruhu a bude jedným z našich ďalším cieľov, po rýchlostnom rekorde.” S rýchlosťou totiž ešte nie sú hotoví, nakoľko Tuatara svoju posledný pokus zajazdila na výrazne kratšom úseku, než pri prvom pokuse. Môžeme teda očakávať, že príde ešte ďalší pokus. Na margo rekordu na nemeckom okruhu, boli tu už iné automobilky, ktoré chceli uchmatnúť rekord pre seba. Často s omnoho väčšími technickými možnosťami a nedopadlo to dobre. Buď bol čas sklamaním, alebo sa pokus nikdy nezrealizoval. Takisto je otázne, či SSC Tuatara dokáže udržať svoju rýchlosť na uzde. Jedna vec je jazdiť rýchlo rovno, ale úplne iné je jazdiť rýchlo v zákrutách. Svoje by o tom vedel rozprávať Koenigsegg, ktorý tu pred rokmi rozbil ONE:1 pri pokuse o rekord.
To si zrejme uvedomuje aj Shelby: “Rozumieme, že ide o extrémnu výzvu. Potrebujete správneho jazdca, skvelé auto a veľa testovania a hľadania ideálneho nastavenia.” Jerod Shelby takisto potvrdil, že keď SSC dokončí svoje testovanie maximálnej rýchlosti, zverejní aj čas na 1/4 míle a zrýchlenie z miesta na 1 mílu. Kedy sa uskutoční “výlet” do Nemecka ešte potvrdené nie je, svoju úlohu v tom zohrá aj pandémia. Ľahké to však mať nebude. Aktuálny kráľ, Mercedes AMG GT Black Series drží čas 6:43. A kto vie, kedy uvidíme napríklad nové Porsche 911 GT3 RS, alebo iného konkurenta, ktorý sa od začiatku sústredí na rýchlosť v zákrutách.
Zdroj: roadandtrack.com
Foto: SSC North America