Bugatti Veyron prekročilo hranicu 400 km/h ako prvé sériové auto histórie. Jeho mladší súrodenec Chiron Super Sport 300+ premiérovo pokoril 300 míľ za hodinu (483 km/h), šlo však len o jednosmernú jazdu. Aktuálne preto na tróne najrýchlejších oficiálne sedí americký hyperšport SSC Tuatara, ktorý začiatkom minulého roka stanovil hodnotu 455,3 km/h.
Tento výsledok vznikol spriemerovaním rýchlostí 450,2 km/h a 460,4 km/h dosiahnutých pri jednotlivých pokusoch v opačných smeroch. Za volantom exota sedel jeho majiteľ a automobilový zberateľ Larry Caplin. Teraz prichádza s novým osobným rekordom, ktorý je zároveň doposiaľ najvyššou rýchlosťou dosiahnutou modelom Tuatara. Dejiskom „preletu“ bolo opäť Kennedyho vesmírne centrum na Floride.
Caplinovo čierne kupé vyvinulo najvyššiu rýchlosť 295 míľ za hodinu, čo je 474,8 km/h. Magická méta 500 km/h je teda stále neprekonaná. Tvorcovia hyperšportu Tuatara sa sna o jej pokorení nevzdávajú, pričom pri svojich snahách budú nepochybne pod drobnohľadom.
Súboj o 500 km/h pokračuje
Zo staršieho tvrdenia spoločnosti SSC North America o dosiahnutí maximálky 532,93 km/h a priemerného tempa 508,73 km/h sa v roku 2020 vykľul podvod. Teraz bolo preto vybavené rovno dvomi systémami VBox GNSS a GPS modulom Life Racing. Navyše, pokus bol certifikovaný technikom spoločnosti Racelogic i nezávislým analytikom.
Ľudia z SSC nemieria na číslo 500 ako jediní, rovnaké ambície majú ich krajania z Hennessey Performance s dlho pripravovanom modelom Venom F5. Američania majú tiež európskych súperov. Karty môže zamiešať švédsky Koenigsegg, ktorého produkt menom Agera RS bol na tróne pred SSC Tuatara. Aktuálne chystá rýchlostný špeciál Jesko Absolut špecificky postavený na dosiahnutie čo najvyššej rýchlosti v priamom smere. Okrem toho, Bugatti ešte nemuselo povedať posledné slovo...
Zdroj: SSC North America, Evo