Súčasná generácia BMW radu 3 sa vyrába v Mníchove od roku 2018. Tomu je ale podľa všetkého koniec. Našťastie nie vozidla samotného, ale produkcie v bavorskej centrále. Poďme na najnovšie správy o trojke ale postupne...

Nemecká, obvykle nadštandardne dobre informovaná stránka Automobilwoche s odvolaním na zdroje blízke BMW tvrdí, že Nemci skutočne pracujú na nástupcovi sedanu G20 i kombi G21! Redaktorov totiž zaujímalo, čo bude s týmto radom s ohľadom na fakt, že práve prebieha hĺbková prestavba mníchovskej továrne, v ktorej sa budú vyrábať modely postavené na platforme Neue Klasse.

 

8. generácia až o dva roky

Spustenie liniek nie je ďaleko. Má sa tak stať buď v priebehu druhého alebo tretieho kvartálu 2025, pričom pôjde o sedan o veľkosti trojky, ktorý však má mať výlučne elektrický pohon. Prestavba závodu v Mníchove bude prebiehať do roku 2027, potom však už žiadne modely so spaľovacími motormi vyrábať nebude.

Za normálnych okolností by to bolo jasné. Stará trojka s klasickou technikou končí bez nástupcu, lenže to si BMW v súčasnej atmosfére a vývoji na trhu dovoliť nemôže.

Príliš dôležitý model, aby bol zrušený

Od roku 1975 sa v Mníchove (a samozrejme i iných mestách) celkovo vyrobilo až 20 miliónov BMW radu 3, ktorý sa stal vďaka tomu absolútne najpredávanejším modelom. Nahradiť ho elektromobilom s neistým záujmom trhu by bola potenciálne samovražda v priamom prenose, tak hlúpi však Bavori nie sú.

Oficiálne to zatiaľ nikto nepotvrdil, ale rad 3 so spaľovacími motormi podľa Automobilwoche skrátka nekončí a automobilka pracuje na novej ôsmej generácii, ktorá by mala doraziť v roku 2027.

San Luis Potosí a Dingolfing

BMW samozrejme nekomentovalo, kam produkciu presunie, keďže nechce prezradiť ani detaily o možnom nástupcovi. Ale podľa nemeckých médií sú v hre dve továrne: v mexickom San Luis Potosí, kde sa trojka pre severoamerický trh dnes už vyrába a závod v Dingolfingu, kde vznikajú rady 4, 5, 6 a 8, ktoré sú rovnako ako G20/G21 postavené na platforme CLAR.

Vizuálne i technicky má byť nová generácia trojky so spaľovacími motormi v porovnaní so súčasným modelom výrazne iná. Preberie totiž dizajn a čiastočne i techniku z Neue Klasse, čo platí napríklad pre kompletne novú palubnú dosku nazvanú Panoramic iDrive.