Čínska automobilka Great Wall sa vďaka Bulharsku dostala na trh Európskej únie.
Automobilka Great Wall spustila v danej krajine výrobu už v januári minulého roku. Moderná montážna linka stojí neďaleko mesta Loveč a je schopná ročne vyprodukovať až 50 000 automobilov. V prípade potreby je možné produkciu navýšiť až na 70 000 kusov. Vďaka tomu si celkovo v štyridsaťtisícovom meste nájde prácu až 2000 ľudí.
Great Wall v súčasnosti svoje autá ponúka na dvoch trhoch východnej Európy, v Taliansku a vo Veľkej Británii.
Krajiny východnej Európy postupne začínajú konkurovať aj krajinám ako Slovensko. Ich hlavnou výhodou je nízka cena práce. V náš prospech zatiaľ hrá výhodnejšia poloha, no na ňu sa nemôžeme spoliehať navždy.
Číňania si postavili modernú továreň na severe Bulharska.
V týchto dňoch sa v hlavnom meste Sofia koná medzinárodná automobilová konferencia Automotive Cluster. Zúčastnia sa jej zástupcovia automobiliek BMW, Hyundai alebo Mercedes. Miesta vláda chce práve v týchto dňoch investorov zaujať a dokázať, že investovať v Bulharsku sa oplatí.
V súčasnosti sa výhody strednej Európy, ktorými lákali investorov krajiny ako Slovensko, presúvajú viac na východ. V Bulharsku je napríklad priemerný plat na úrovni 796 levov (407 eur). Lacná pracovná sila je navyše podporená členstvom v Európskej únii, ktorá podnikateľom umožňuje prístup na spoločný trh. Potencionálnych investorov môže prilákať aj ekonomicky stabilné prostredie spolu s pomerne nízkymi daňami. Na druhej strane však stojí vysoká miera korupcie a nízka vymožiteľnosť práva.
Zdroj: autonews.com
Prečítajte si aj: Trabant chodil do bulharskej posilňovne. Vznikol z neho Trabant RS