Nafta HVO 100 a vylepšený VW Polo šetria emisie
Jeho najnovším počinom je modifikovaný VW Polo z roku 2014 jazdiaci iba na eko diesel HVO 100. Wolfgang pre auto vyvinul riadiacu jednotku, ktorá má naplno umožniť využívanie výhod HVO-diesela. Inak povedané, riadiaca jednotka prispôsobuje motor VW Polo novému palivu. HVO100 sľubuje zníženie CO2 emisií až o 90 percent, pričom ide o palivo úplne bez nečistôt a taktiež neobsahuje kyslík a síru, čím sa znižuje množstvo látok, ktoré je potrebné spracovávať vo výfukovom systéme auta.
Aby toto s taré Polo s motorom TDI dosiahlo emisnú normu EURO 6, Wolfgang optimalizoval vstrekovanie paliva, pričom výkon malého auta (55 kW/74 PS) zostal nezmenený. Palivo HVO100 je vznetlejšie než bežná nafta, čo umožnilo znížiť takzvaný predvstrek až o 60 percent. Okrem toho bola napríklad prispôsobená hlavná vstrekovacia fáza, aby zodpovedala rýchlosti horenia paliva HVO 100.
Jednotlivé opatrenia umožnili dosiahnuť zníženie spotreby o približne 8,7 percenta v porovnaní s neoptimalizovanou riadiacou jednotkou. Tento test je potvrdením toho, že HVO 100 ponúka silný potenciál pre výrazne efektívnejší a čistejší chod dieselových motorov – nezávisle od ich veku. Môže ísť o ďalší výrazný príspevok k znižovaniu uhlíkovej stopy.
Zdroj: focus.de