Kedysi to boli drahé autá určené pre smotánku, dnes ich ale na trhu s ojazdenými modelmi zoženiete len za zlomok ich pôvodnej ceny (za dané kusy vo videu autori minuli len okolo 5 tisíc libier, v prepočte asi 5600 eur). Hovoríme o trojici SUV v zložení Cayenne, X5 a Range Rover, ktoré sa magazín Carwow rozhodol otestovať v náročných terénnych podmienkach. Nechýbal šprint do kopca, jazda na čas po stanovenom úseku, kríženie náprav, no ani výjazd či zjazd strmého svahu. A to všetko samozrejme na nespevnenom povrchu.
Test v každom prípade pojali trochu hravejšou formou a autá vôbec nešetrili. Navyše každá disciplína bola bodovaná a faktor súťaživosti vodičov ešte viac vyhecoval. Víťaz každej disciplíny získal 3 body, za druhé miesto prideľovali 2 body, no a za posledné tretie miesto 1 bod. Na to však bolo potrebné danú disciplínu vôbec dokončiť.
V8 pod kapotou
Predtým, než prejdeme k samotnému videu a teda aj víťazovi tohto porovnávacieho testu, poďme si trochu priblížiť jednotlivých účinkujúcich. Prvým je Porsche Cayenne prvej generácie. Pod kapotou má atmosférickú V8 s objemom 4,5 litra, ktorá produkuje 250 kW (340 k) a 420 Nm. Sila pohonnej jednotky je pochopiteľne prenášaná na všetky štyri kolesá, a to prostredníctvom 6-stupňového automatu.
Nasleduje BMW X5, taktiež prvej generácie, ktoré rovnako ako Cayenne poháňa atmosférická V8. V tomto prípade však dodáva „len“ 210 kW, teda 286 koní a maximálny krútiaci moment 440 Nm. Opäť však nechýba pohon všetkých kolies a 6-stupňovaná automatická prevodovka.
No a posledným účinkujúcim v teste je Range Rover tretej generácie, ktorý sa vyrábal v rokoch 2002 až 2012. Na rozdiel od predchádzajúcich dvoch konkurentov má agregát preplňovaný turbom, ide však o 3,0-litrový turbodiesel TD6 s výkonom 130 kW (177 k) a 390 Nm. Samozrejmosťou je pohon 4x4, avšak v tomto prípade hnaciu silu prenáša 5-stupňový automat.
Víťazov jednotlivých disciplín, ako aj celkového kráľa tohto testu vám vopred prezrádzať nebudeme. Preto sa pohodlne usaďte a užite si video, pri ktorom sa miestami aj pobavíte, no srdce motoristu dostane aj zabrať z poriadne nešetrného zaobchádzania.
Zdroj: carwow