Ide o štátny podnik, ktorý úzko spolupracuje s Daimlerom. Mimochodom Daimler a Hyundai stáli aj pri zrode čínskej automobilky v roku 1958. Nečudo teda, že od roku 2002 vyrába niektoré typy Hyundai pre čínsky trh a od roku 2010 Mercedes triedy C a E rovnako pre čínsky trh. Okrem toho firma kúpila v roku 2009 duševné práva na platformu Saabu 9-3 a 9-5, dva motory a dve prevodovky Saabu. Na ich základe potom v roku 2013 uviedla na trh vlastné auto pod značkou Shenbao (Senova v Angličtine).

Senova D80

Starý Mercedes E (W212) poslúži ako základ pre čínsky sedan, SUV a MPV

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Z triedy E bude sedan, SUV a MPV

Najnovšie však štátny podnik uzavrel zmluvu s Daimelerom o využití platformy staršieho Mercedesu E na vývoj áut pod vlastnými značkami. Mercedes totiž tento rok predstavil a postupne uviedol na trhy po celom svete nový Mercedes E s označením W213. Odchádzajúca generácia W212 má však stále čo ponúknuť a je na vysokej technickej úrovni, hoci novinka je samozrejme znova o kus ďalej. Z tohto pohľadu preto nie je prekvapujúce, že podobná zmluva vznikla. Najmä s prihliadnutím na to, že čínsky holding doteraz vyrábal triedu E (W212) pre domáci trh a pre Daimler je to nesporná príležitosť ako znova speňažiť vývoj odchádzajúcej generácie.

BAIC zo starej triedy E postaví sedan, SUV a MPV. Sedan by mal pritom uviesť na trh už v roku 2018 pod značkou Shenbao (Senova) s označením D80. Pod rovnakou značkou bude predávať aj SUV, ktoré bude nasledovať. MPV by na rozdiel od prvých dvoch malo dostať značku Weiwang, ktorá v holdingu slúži na výrobu kompaktných dodávok. Autá budú poháňať motory od Daimleru vyrobené v rámci spolupráce BAIC a Daimleru v Číne. Bude medzi nimi napríklad 1,8 litrový prepĺňaný 4-valec, ale aj 3,0 litrový atmosférický 6-valec.

Zdroj: carscoops