Mnohí ľudia na regeneráciu doslova kašlú. Takéto správanie a podpisuje na životnosti filtra.
Nie je žiadnym tajomstvom, že životnosť daných filtrov je často oveľa kratšia ako životnosť auta. Mnohí vodiči si za to môžu aj sami, najmä krátkymi jazdami po meste a nedostatočnou regeneráciou filtra. Keď už však dôjde k zničeniu, resp. upchatiu filtra, existujú dve možnosti. Výmena za nový kus, v tomto prípade sa ceny pohybujú v stovkách až tisíckach eur, alebo daný filter hrubým zásahom odstrániť bez náhrady.
Po odstránení však prichádza poškodzovanie zdravia živočíchov, nie len ľudí. Problémom je, že odstránený filter na zachytávanie pevných čiastočiek sadzí nedokáže odhaliť ani klasická emisná kontrola. A presne tieto fakty vadia Ministerstvu dopravy.
Sprísnenie emisných kontrol môže vyvolať nutnosť spätnej inštalácie DPF filtra do áut, z ktorých bol v minulosti odstránený. Ministerstvo dopravy už tento stav tolerovať ďalej nechce.
Výmena filtra pevných častíc je pomerne drahá záležitosť.
V najbližšej dobe ministerstvo plánuje sprísniť limity dymivosti na staniciach technickej a emisnej kontroly. V praxi to bude znamenať, že dôjde k zvýšeniu požiadaviek na meracie prístroje, ktoré zisťujú emisie vo výfukových plynoch. Ak sa tak v skutočnosti stane, tisíce áut s odstráneným filtrom budú mať problém. Vďaka dôslednejším kontrolám budú mať získanie emisnej kontroly legálnou formou oveľa ťažšie, v extrémnych prípadoch ju dostať nemusia vôbec. Môže sa stať, že čoskoro budú musieť majitelia takto upravených vozidiel odstránené filtre spätne inštalovať.
DPF filtre majú svojich odporcov aj zástancov. Zvyšujúce sa tlaky vstrekovania nafty rozprašujú palivo na čoraz menšie čiastočky, ktorých splodiny sú pre ľudské zdravie stále nebezpečnejšie.
Zdroj: tvnoviny.sk
Prečítajte si aj: Ako si nezničiť nový filter pevných častíc?