Tento krok v praxi znamená ďalší odklad plánovaného začiatku samotnej stavby. „Môže dôjsť k oddialeniu výstavby o pol roka až rok,“ konštatoval šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej (SDKÚ-DS). Ak by k tomu reálne prišlo, nešlo by o prvé posunutie termínov na tejto autostráde. Znie to možno neuveriteľne, no štát chcel tento tunel začať stavať ešte pred 15. rokmi, v roku 1998. Odborníci na dopravu pritom odvolanie stavbárov voči ich vylúčeniu očakávali. Nie je to totiž prvýkrát, keď sa Skanska voči svojmu vylúčeniu z tendra odvolala. Naposledy sa tak stalo v lete, keď ich štátni diaľničiari z tendra na výstavbu viac ako 13-kilometrového kľúčového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala vylúčilo. Podľa informácií HN vtedy za takýmto krokom mali byť ako prekážka dĺžky únikových ciest. Úrad pre verejné obstarávanie ich vrátil do hry, keď Národná diaľničná spoločnosť nesprávne vyhodnotila dĺžku únikových ciest. Nariadil ich opätovne vrátiť do hry a následne znova vyhodnotiť ponuku.
V prípade tunela Višňové pritom ide o mimoriadne dôležitý úsek prakticky pre celé Slovensko. Podľa šéfa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka totiž rieši dopravu nie len pod Strečnom, ktorá je tu mimoriadne namáhaná. Dochádza tu k zrážkam a iným dopravným kolíziám. Permanentné zápchy, pomalá jazda a nervozita sú jeho asi najtypickejšie črty. Začať však majú stavať aj ďalšie diaľničné úseky pri Žiline. Tento rok už štát podpísal zmluvu na výstavbu vyše 11-km úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Podľa bývalého investičného riaditeľa Národnej diaľničnej Juraja Čermáka, bez tunela Višňové tento nebude mať zmysel, keďže bude končiť viac-menej v poli. Štát chce tiež začať stavať úsek na diaľnici D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno. Aj tam dala najnižšiu ponuku Skanska, približne 190 miliónov eur. NDS už tento rok podpísala zmluvu na obchvat Ružomberka či obchvat Detvy.
zdroj: HNonline.sk