Čínska automobilka Leapmotor so sídlom v Chang-čou patrí k najmladším výrobcom na svete. Vznikla len v decembri 2015, v tejto chvíli však už predáva tri modely a vlani bola schopná dodať zákazníkom 111 tisíc áut, čím si na domácom trhu vyslúžila titul najrýchlejšie rastúcej značky v roku 2022.
Pre nás je to možno veľká neznáma, Leapmotoru však evidentne verí koncern Stellantis. Aktuálne totiž za 1,5 miliardy eur kúpil 20-percentý podiel, čo mu v čínskej firme zabezpečí dve kreslá v predstavenstve. To ale nie je všetko. Obe strany navyše založili dcérsku spoločnosť Leapmotor International, v ktorej má väčšinu Stellantis a jej úlohou bude predávať produkty na zahraničných trhoch.
Autocar už stihol centrálu Stellantisu požiadať o informáciu, ktoré modely bude firma predávať v Európe, konkrétnej odpovede sa však nedočkal: „V tejto fáze neexistujú žiadne plány týkajúce sa modelov.“
Leapmotor momentálne predáva päťdverové mestské mini T03 vo veľkosti Fiatu 500e za v prepočte 8500 eur, SUV C11 za 22 300 eur schopné konkurovať Tesle Model Y a limuzínu C01 pripomínajúcu VW ID.7, za ktorú zákazníkom účtuje minimálne 25 400 eur. Portfólio čoskoro doplní i veľké 7-miestne SUV C10, ktoré bolo odhalené v rámci septembrového mníchovského autosalóna.
Všetky spomínané vozidlá sú postavené na jednej modulárnej platforme a je zaujímavé, že C01 a C11 čínska automobilka predáva tiež s plug-in hybridným pohonom.
Ak vás zaujíma, prečo sa Stellantis rozhodol tak, ako sa rozhodol, vysvetlenie ponúka rovno najvyšší šéf celého koncernu. „S tým, ako sa v Číne konsolidujú schopné začínajúce podniky vyrábajúce elektromobily, je jasné, že hŕstka efektívnych a agilných hráčov novej generácie, ako je i Leapmotor, bude v Číne dominovať,“ oznámil k nákupu akcií Carlos Tavares a dodal: „Cítime, že nastal ideálny čas na to, aby sme prevzali vedúcu úlohu pri podpore plánov Leapmotoru na globálnu expanziu, ktorý je jedným z najpôsobivejších nových hráčov na trhu s elektromobilmi. Navyše má podobné technologické a podnikateľské zmýšľanie ako my.“
Stellantis si novou investíciou samozrejme kupuje tiež miesto na čínskom trhu a Tavares to vôbec nezakrýva. „Prostredníctvom tejto strategickej investície môžeme vyriešiť biele miesto v našom obchodnom modeli a využiť konkurencieschopnosť Leapmotoru v Číne i zahraničí.“
zdroj: Autocar, Leapmotor