Ak čínska značka Leapmotor doteraz unikala vašej pozornosti, pripomíname, že Stellantis v nej kúpil 20-percentý podiel a jej produkty dokonca začal montovať v Európe. Zatiaľ teda len malý elektrický hatchback T03, ktorý sa vyrába ako skladačka z dovezených hotových konštrukčných celkov, to by sa však v najbližších rokoch malo zmeniť.

Menší škrt cez rozpočet Stellantisu spôsobili nedávno zavedené zvýšené colné sadzby na dovážané čínske elektromobily, ktoré sa dotkli aj SUV C10, koncern však má riešenie, ako sa im vyhnúť – REEV.

Leapmotor touto skratkou z anglického Range Extender Electric Vehicle označuje plug-in hybrid, ktorý je poháňaný elektromotorom, ale na palube má tiež spaľovaciu jednotku, ktorá slúži na predĺženie dojazdu.

V tomto konkrétnom príklade hovoríme o elektromotore s výkonom 215 koní a najvyšším krútiacim momentom 320 newtonmetrov, ktorému asistuje benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 95 koní. Na palube vozidla je tiež trakčná batéria s využiteľnou kapacitou 28,4 kilowatthodín, ktorú je možné nabíjať výkonom 65 kW, pri využití rýchlonabíjačky s jednosmerným prúdom.

Automobilka aj kvôli chystanej svetovej premiére v rámci bruselského autosalónu veľa technických detailov zatiaľ neprezradila, hovorí ale, že bez naštartovania benzínového motora má C10 REEV dojazd podľa WLTP 145 km a po natankovaní by malo v kombinovanom režime zvládnuť 950 kilometrov.

Oficiálne uvádzaná priemerná spotreba len 0,4 litra benzínu na 100 kilometrov je pochopiteľne odtrhnutá od reality kvôli metodike merania, ale podľa zástupcov automobilky Leapmotor má auto „výrazne nižšiu priemernú spotrebu v porovnaní s tradičnými vozidlami so zážihovými motormi“.

S cenou pod 35 tisíc?

Neznáma je tiež výbava chystaného SUV, predpokladáme ale, že základný model C10 REEV by mal zodpovedať čisto elektrickému prevedeniu, ktoré bez priplácania ponúka diódové svetlá, panoramatickú presklenú strechu, 18-palcové hliníkové disky, ale tiež elektricky ovládané predné sedadlá, indukčnú nabíjačku pre dvojicu mobilov alebo audio s 12 reproduktormi ovládané prostredníctvom 14,6-palcovej dotykovej obrazovky.

Pokiaľ ide o ceny, predpokladáme, že REEV by mohol byť kvôli menšej trakčnej batérii o čosi lacnejší ako elektrický Leapmotor C10, ktorý v Nemecku štartuje na hranici 37 600 eur (217 koní, batéria s kapacitou 69,9 kWh, výbava Style).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Leapmotor