Doteraz to bola len šepkanda, od tejto chvíle je ale produkcia čínskeho malého elektromobilu Leapmotor T03 v Poľsku oficiálna. Pre médiá a tlačové agentúry to potvrdil hovorca koncernu Stellantis.
Predsériová linka sa rozbehla v továrni Tychy neďaleko česko-slovenskej hranice, pričom kapacity závodu sa uvoľnili vďaka postupne dobiehajúcej výrobe starého Fiatu 500. Stellantis zvolil toto riešenie hlavne z ekonomických dôvodov.
Agentúra Reuters cituje analytikov spoločnosti Jefferies, podľa ktorých vychádza výroba jedného modelu T03 v Poľsku na 400 až 500 eur, čo je čiastka podobná nákladom v čínskej centrále Leapmotoru. Ak by sa malý batériový hatchback vyrábal v Taliansku, náklady by stúpli na 1000 eur.
K tomu je samozrejme nutné pripočítať zvýšené clo, ktoré by stúplo v prípade T03 z 10 na 21 percent, aj keď je nutné dodať, že Stellantis bude novinku v podstate len skladať z väčších konštrukčných celkov a za dovoz týchto komponentov koncern určite 10-percentné clo platiť bude.
V Číne sa navyše aktuálne objavili obrázky ďalšieho nového modelu s interným označením A12. Opäť by malo ísť o elektromobil, dokonca vybavený lidarom, pričom jeho výroba by sa v Poľsku mala rozbehnúť v priebehu budúceho roka. Ide o čosi väčší a drahší model, ktorý by mal vďaka rozsiahlej výbave zvládnuť čiastočne autonómnu jazdu a jeho cena bude určite vyššia. Detaily ale zatiaľ nepoznáme.
Práve kvôli vývozu elektromobilov do Európy založil Stellantis spolu s firmou Leapmotor samostatné joint-venture s názvom Leapmotor International, v ktorom má európsky koncern 51-percentný podiel. Stellantis navyše vlastní pätinový podiel v čínskej automobilke.