S Lanciou to vôbec nevyzeralo dobre a jej koniec sa zdal byť nevyhnutný. Z jednej z najpopulárnejších značiek s legendárnymi modelmi, ako bola Delta Integrale, Stratos, Fulvia, Aurelia, Beta Montecarlo, Flamina či Thema sa stal výrobca s jedným jedným modelom - Ypsilonom, ktorý sa navyše predával len doma v Taliansku. Zdá sa však, že spojenie koncernov PSA a FCA do mega-konglomerátu Stellantis by mohlo Lancii priniesť nový vietor do plachiet.
Lancia Ypsilon
Expanzia a tri nové modely
Šéf Lancie Luca Napolitano v rozhovore pre Automotive News potvrdil, že v najbližších troch rokoch plánujú opäť expandovať aj mimo taliansky trh. So súčasným modelom Ypsilon by žiadnu dieru do sveta už neurobili, firma však predstaví tri nové modely. Jedným z nich bude nová generácia aktuálne jediného modelu, ktorá by mala byť k dispozícii s konvenčným i elektrickým pohonom. Ďalšou novinkou má byť crossover a ponuku predbežne uzatvorí hatchback. Práve ten by mal vrátiť na scénu meno Delta, nestane sa tak však skôr ako v roku 2026.
Ako sme už spomenuli, automobilka nechce svoje budúce modely predávať len v Taliansku, takže ich od roku 2024 ponúkne v Rakúsku, Belgicku, Francúzsku, Nemecku a Španielsku. O americkom či ázijskom trhu zatiaľ nepadlo ani slovo. Zaujímavosťou tiež je, že Lancia má ambície priblížiť sa k prémiovému segmentu, pričom jej cieľovou skupinou majú byť ľudia s vekom okolo 55 rokov a aspoň jedným dieťaťom. Zabudnite tiež na modely primárne zamerané na ženy, ako je napríklad i súčasný Ypsilon.
Bude takto vyzerať nová Lancia Delta?
Elektrická budúcnosť
Lancia podobne ako niekoľko ďalších výrobcov áut vidí svoju budúcnosť v elektromobiloch. Do roku 2026 chce dokonca predávať už len batériami poháňané vozidlá, a tak je prakticky isté, že každá z pripravovaných noviniek dostane aj elektrickú verziu. Firma si navyše celkom verí, chce totiž zaujať zákazníkov značiek Tesla, Volvo či Mercedes. Sebavedomie zástupcom Lancie rozhodne nechýba, aj preto bude zaujímavé sledovať, či sa im tieto smelé plány podarí v skutočnosti naplniť.
Zdroj: Automotive News