Extrémom v nepoužívaní tlačidiel a všetko čo sa len trochu dá cez dosplej a dotyk je dlhodobo Tesla. Zašli tak ďaleko, že do áut nedávali páčky na použitie smeroviek a stieračov!
Pre kritiku rôznych nedotiahnutých vecí v autách sme sa neraz dostali do konfliktu so zástupcami značiek. Mnoho automobilových fanúšikov, ktorí sledujú testy a recenzie stále viac prízvukuje, že z testov áut sa vytráca kritika a nie sú úprimné. Nebudem písať za ostatné redakcie, v TOPSPEED.sk sa dlhodobo snažíme robiť testy áut úprimne a kriticky. Robíme tak dlhodobo napriek rizikám častejších nezhôd, problémov až ukončených spoluprác so zástupcami značiek u nás. Neochota uznať výčitky z našich testov je dlhodobý problém, no história nám mnohokrát dala za pravdu. A tu je ďalší dôkaz, ktorý však žial, prichádza neskoro. To čo bolo "všetkým" zrejmé a jasné už pred rokom 2020 začína byť regulované a upravované až teraz. Ale ako sa vraví, lepšie neskôr, než vôbec.
Nové Volvo ES90 s minimom tlačidiel a veľkým displejom uprostred od značky, ktorá dekády predstavovala vrchol v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti nie je veru vhodný príklad
"Nadmerné využívanie dotykových obrazoviek je problémom celého automobilového priemyslu, pričom takmer každý výrobca vozidiel presúva kľúčové ovládacie prvky na centrálnu dotykovú obrazovku, čo núti vodičov zrakovo odvádzať od cesty a zvyšuje riziko nehôd z rozptýlenia," povedal Matthew Avery, riaditeľ pre strategický rozvoj v Euro NCAP, pre Times.
Blíska sa na lepšie časy? VW ID. Every 1 má byť malé lacné auto, no počet tlačidiel v ňom stúpol
Od januára 2026 dostane 5 hviezd za bezpečnosť len auto so základnými tlačidlami
Odpovedalo 75 ľudí