Toyota Concept-i využíva technológiu autonómneho riadenia v kombinácii s optickými a hmatovými signálmi.
Štúdia Concept-i využíva vo veľkej miere umelú inteligenciu, ktorá dokáže predvídať potreby ľudí a zlepšovať ich kvalitu života. To sú veľmi odvážne tvrdenia, Toyota však vo výrokoch nezvykne veľmi „klamať“.
Budúcnosť vozidiel je v schopnosti umelej inteligencie, ktorá bude čo najlepšie prepojená s ich používateľmi. To si myslia v Toyote. Nový koncept je navrhnutý tak, aby využíval najrôznejšie technológie na rozpoznávanie emócií vodiča. Tie závisia tiež od situácie a cesty, akou posádka cestuje.
Koncept ponúkne autonómny aj manuálny režim.
Toyota Concept-i využíva technológiu autonómneho riadenia v kombinácii s optickými a hmatovými signálmi na podporu komunikácie s reakciami vodiča. Ten si však stále bude môcť vybrať medzi plne autonómnym alebo manuálnym režimom jazdy. Keď nebude vodič pozorný, systém prevezme riadenie a v opačnom prípade, keď si bude želať riadiť vozidlo, mu to systém umožní.
Vývojári postavili Concept-i smerom zvnútra von, vrátane platformy palubného agenta prezývaného „Yui“. Koncept na sprostredkovanie informácií nepoužíva obrazovky na stredovom paneli. Napríklad rôznofarebné svetlo v priestore pre nohy informuje o tom, či je vozidlo v autonómnom, alebo manuálnom režime.
Dizajn interiéru je tiež veľmi "futuristický".
Projektory premietajú na stĺpik pri sedadlách obraz, ktorý varuje pred nebezpečenstvom v mŕtvom uhle. Zaujímavou vlastnosťou je zobrazenie v prednej časti vozidla, ktoré informuje, či je koncept v autonómnom alebo manuálnom režime. Otázku dizajnu nechám na osobných preferenciách, vozidlá budúcnosti však v dnešnej dobe pútajú vysokú pozornosť. Testovacie jazdy plánuje Toyota začať v priebehu najbližších rokov.