Nissan do Paríža okrem iného priviezol aj Juke Nismo. Pri tejto príležitosti zverejnil nové informácie.
Nissan vybavil Juke Nismo preplňovaným motorom s objemom 1,6 litra, ktorý dodáva výkon 160 kW (218 k). Problém však nastáva pri pohone. Na výber bude prednokolka alebo štvorkolka. Jazdné výkony zatiaľ jednoznačne hovoria v prospech pohonu prednej nápravy. Môže za to najmä šesťstupňová manuálna prevodovka. V prípade pohonu 4x4 Nissan zvolil automat CVT.
Táto automatická prevodovka evidentne nie je pre Juke Nismo to práve. Hovoria o tom časy zrýchlenia aj maximálky. Ostrý Nissan s pohonom predných kolies zvládne zrýchliť na 100 km/h za 7,8 sekundy. Štvorkolka na to potrebuje 8,2 sekundy. V porovnaní maximálky opäť prehráva práve pohon všetkých kolies, ktorý dosiahne najviac 200 km/h. Manuálna prevodovka s hnanou prednou nápravou zvládne až 215 km/h.
Juke Nismo síce nie je pekelná verzia Juke-R, ale na mierne športové vyžitie stačí. Oproti štandardu má silnejší motor, lepšie jazdné vlastnosti a športovejší vzhľad.
Crossover má však aj dizajnové zmeny, ktoré väčšina z nás už pozná. Nissan pripravil nové nárazníky, farebné schémy, masku, LED svetlá a podobne. Vnútro prijalo športové sedadlá a kožu Altancara. Štúdia tohto modelu stála na 19 palcových kolesách. Vo svete sériových verzií nebýva zvykom, že finálna podoba stojí na rovnakých kolesách ako koncept. V tomto prípade to však neplatí. Juke Nismo bude mať 19 palcové zliatinové disky.
Juke Nismo príde v Európe do predaja v januári budúceho roku. Ceny však zatiaľ nepoznáme.
Zdroj: autocar.co.uk
Prečítajte si aj: Nissan tají výkon športového Juku Nismo