Ochrana dospelých
Celkovo 83 percent bodov získaných za ochranu dospelých naznačuje, že Crosstrek hneď v niekoľkých ohľadoch vážne zaváhal, nie je to ale celkom pravda.
Pri náraze do vozíka s deformovateľnou časťou snímače na hrudníku figuríny imitujúcej vodiča zaznamenali vyššie hodnoty, a to isté sa stalo aj v prípade spolujazdca na zadnom sedadle pri kontakte s pevnou bariérou. V oboch prípadoch však išlo „len“ o hraničné čísla. Podobný výsledok vyšiel aj pri bočnom náraze, pri ktorom sa meria miera vymrštenia tela na druhú stranu, ale to neznamená, že by Crosstrek mal byť automaticky nebezpečný.
Skutočne slabý výsledok Euro NCAP deklaruje až pri možnom kontakte hláv cestujúcich na predných sedadlách, popis komisárov je však nejasný. Na jednej strane uznávajú, že stredový airbag splnil svoju prácu, ale zároveň dodávajú, že „Subaru nedokázalo, že by bola podobná úroveň ochrany zabezpečená aj pri náraze z opačnej strany“. Ale o čo presne opierajú toto tvrdenie, nie je zrejmé.
Ochrana detí
Hodnotenie ochrany detí môže byť veľmi stručné. Nový crossver od Subaru získal pri nárazoch spredu i zboku plný počet bodov a celkovo bral až 90 percent dostupných bodov v tejto oblasti, pričom Euro NCAP nezaznamenalo žiadne problémy.
Ochrana chodcov
Výsledky ochrany najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky sú v zásade slušné. Pokiaľ ide o prednú deformačnú zónu, teda predný nárazník, kapotu či stred čelného okna, v rámci možností by tieto partie nemali byť pre hlavu či iné časti tela chodca alebo cyklistu nebezpečné. Pre predné stĺpiky to tradične neplatí, ale týmto sa Subaru neodlišuje od iných áut. Crosstrek však stratil body za schopnosť odhaliť dospelých či deti pri cúvaní.
Asistenčné systémy
Euro NCAP uvádza, že „systém autonómneho núdzového brzdenia bol pri testoch reakcií na iné automobily okrajový“ a pri niektorých scenároch dokonca „slabý“. Naráža tým na zaváhanie pri simulácii priblíženia sa do križovatky a zaregistrovaní auta, ktoré križuje smer testovaného vozidla. To isté potom platí aj pri čelnom priblížení sa v križovatke pri dávaní prednosti protiidúcim automobilom.
zdroj: Euro NCAP