V spomínaných Spojených štátoch automobilke aktuálne pomohlo výrazné zníženie cien. Základná Solterra zlacnela o 6500 dolárov, čím sa dostal pod hranicu 40 tisíc dolárov, v prepočte skoro presne 35 tisíc eur. To môžeme na Slovensku len závidieť, u nás tento model začína s cenovkou 52 500 eur.

Subaru samozrejme bude potrebovať v Európe znížiť flotilové emisie, aby nemuselo platiť pokutu za nadlimitné emisie, a preto nepredpokladáme, že by Solterra skončila. Naopak si myslíme, že nedávno predstavený facelift sa čoskoro dostane aj na starý kontinent, tak sa poďme pozrieť na detaily.

Odklon od Toyoty

Asi vám pri pohľade na prvé zábery modernizovaného auta nemusíme zvlášť pripomínať, že dosť práce so Solterrou modelového roka 2026 mali už dizajnéri.

Na elektrickom crossoveri sa objavili nové svetlá, návrhári odstránili náznak mriežky a ostalo len logo. Nárazník i lemy blatníkov sú odteraz lakované vo farbe karosérie, aj keď nemôžeme samozrejme vylúčiť, že európsky model bude vyzerať trochu inak. To podstatné ale je, že Solterra odteraz prestáva byť podobná sesterskej Toyote bZ4X, ktorá prešla podobným faceliftom v polovici minulého mesiaca.

Aby sme mali vzhľad kompletný, mali by sme dodať, že Solterra dostala nové hliníkové disky s priemerom 18 až 20 palcov a navyše si k nej budete môcť objednať kontrastne lakovanú strechu.

V interiéri bude mať vodič k dispozícii modifikovanú palubnú dosku s väčším 14-palcovým dotykovým displejom, ktorý je navyše namontovaný o niečo nižšie kvôli lepšiemu výhľadu. Infotainment zvláda bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto a na novom stredovom tuneli sú dve indukčné nabíjačky pre mobily.

Vyšší výkon, nová baterka

Významnou prestavbou prešiel tiež hardware, na ktorý normálne nevidíte. Solterra dostala silnejšie elektromotory, takže systémový výkon poskočil z 218 na 343 koní. Spolupracujú s nimi nové nápravy eAxle s efektívnejšími polovodičovými súčiastkami z karbidu kremíku a elektrické Subaru je schopné zrýchliť z miesta na 100 km/h za rovných 5,0 sekundy. To je o 1,9 s lepší čas ako doteraz.

V podlahe sa objavila tiež nová lítiovo-iónová batéria s kapacitou zväčšenou zo 71,4 na 74,7 kilowatthodiny. V prípade výbehového modelu výrobca uvádzal dojazd 414 až 465 kilometrov. V prípade novinky je to 459 kilometrov, čo nevyzerá na veľký pokrok, ale musíme pripomenúť, že ide o údaj podľa prísnejšej metodiky americkej agentúry EPA. Podľa WLTP by mohol akčný rádius Solterry poskočiť na zhruba 515 kilometrov.

Okrem dizajnu a motorov Subaru zmenilo tiež nastavenie podvozka. Vodiči dostanú revidované odpruženie aj inak kalibrovaný posilňovač riadenia, ale detaily v tejto chvíli nepoznáme.

Podobne je to s možnou dostupnosťou tohto auta v Európe. V Spojených štátoch dorazí vynovená Solterra koncom tohto roka, my si musíme naopak zatiaľ počkať na premiéru lokálnej verzie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Subaru