Subaru VIZIV ADRENALINE koncept
Koncept je prvý postaveným podľa novej dizajnovej filozofie BOLDER. Tvary karosérie konceptu dávajú najavo silu a dynamiku. Vozidlo dostalo jedinečný dizajn strechy, ktorý posilňuje štruktúru karosérie, ako aj zaujímavé ochranné prvky. Biele akcenty prechádzajúce kolesami na robustné terénne pneumatiky zdôrazňujú pocit mechanickej odolnosti v outdoorových podmienkach a vyjadrujú húževnatosť a agilitu konceptu VIZIV ADRENALINE.
Napriek svetovej premiére konceptu je Subaru doslova skúpe na slovo o ňom. Takže môžeme sa venovať len veciam, ktoré sú zrejmé z obrázkov, keďže o interiéri ani pohone sa na teraz viac nedozvieme. Ako vidíte aj z krátkeho videa, auto má plne LED svetlá vpredu aj vzadu, nemá kľučky dverí, žiadne spätné zrkadlá, väčšiu svetlú výšku a kolesá s pneumatikami vhodnými pre jazdu v teréne. Subaru Viziv Adrenaline Concept má ponúknuť to, čo je pre Subaru dlhodobo typické, no na novej úrovni. Teda zážitok z jazdy na ceste aj nespevnených povrchoch až stredne náročnom teréne. Čiže schoptnosti nad úrovňou bežných schopností klasického crossoveru. Na teraz však nie je známe, či je to len dizajnové a konštrukčné cvičenie, alebo sa z tohto dá očakávať aj sériový typ.
Nový Forester e-BOXER
Piata generácia spája tradičné hodnoty Subaru s novými vlastnosťami. Nový Forester je postavený na globálnej platforme Subaru (SGP). Ponúka nové dynamické parametre, ktorých výsledkom je ešte lepšia ovládateľnosť a stabilita. Prináša lepšiu prevenciu pred nehodami, vylepšenú odozvu riadenia, mimoriadne nízke vibrácie a vysoký komfort jazdy.
Zachoval si typický symetrický pohon všetkých kolies, ktorý kombinuje s novým e-BOXERom. Je zložený z atmosférického 2,0 l plochého 4-valca s priamym vstrekovaním paliva, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spojeného s konštrukčne upravenou prevodovkou Lineartronic. Dosahuje hladkú, o 30 % lineárnejšiu akceleráciu. Disponuje 3 jazdnými režimami: jazdou na spaľovací motor, čistým EV režimom a jazdou s podporou elektromotorom.
Pri rozbiehaní alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa auto iba elektrický motor, jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od podmienok jazdy a stavu nabitia batérie dokáže Forester v EV režime prejsť vzdialenosť do 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť do 40 km/h. V strednom pásme rýchlosti jazdy sa využíva energia spaľovacieho aj elektrického motora, výsledkom je výborná odozva na plyn, lineárne zrýchľovanie a úspora paliva. Pri vysokých rýchlostiach jazdí auto na 2,0 DI BOXER, pričom sa nabíja batéria. Systém e-BOXER prináša nižšiu spotrebu paliva v meste a pri jazde štýlom stop-and-go, kedy v závislosti od štýlu jazdy vodiča dokáže znížiť spotrebu o 11 % v porovnaní s doterajším 2,0 l benzínovým motorom.
Najvyspelejšie Subaru v Európe
Nový Forester je vybavený balíkom nových pokročilých bezpečnostných technológií. K sériovému asistenčnému systému EyeSight pridáva novinku: systém monitorovania vodiča. Ide o novú technológiu rozpoznávania tváre. Tá nielen upozorňuje vodiča v prípade, že je unavený alebo nepozorný – po nastúpení automaticky nastaví polohu sedadla, uhol spätných zrkadiel a hodnoty klimatizácie podľa jeho preferencií. Nový model prichádza aj s automatickým brzdením pri cúvaní, aby pomohol zabrániť kolíziám alebo znížiť ich následky pri pohybe vozidla dozadu.
Aj Forester 5 je väčší než kedy predtým
Je najpriestrannejším a najvšestrannejším Foresterom v histórii. Dostal kvalitný interiér, priestrannú kabínu a univerzálny batožinový priestor. Kompaktná batéria má na objemové hodnoty minimálny dopad. Šírka Forestera je väčšia o 20 mm s cieľom lepšieho komfortu pre predných pasažierov. Rázvor dlhší o 30 mm a o 33 mm väčšia vzdialenosť medzi prednými a zadnými sedadlami znamenajú vyššiu mieru pohodlia pre cestujúcich vzadu.
Forester ostáva hrdinom dobrodružstiev. Má 220 mm svetlej výšky a vysoké úrovne nájazdových i prejazdových uhlov. Režim X-Mode je teraz k dispozícii s duálnymi funkciami, vhodnými pre rôzne typy počasia a cestné podmienky. Aktuálna ťažná kapacita Forestera je 1870 kg.
Subaru XV e-BOXER
Subaru XV vlani bolo najpredávanejším Subaru v Európe. Je tiež postavené na na novej globálnej platforme Subaru (SGP). To umožnilo dosiahnuť pasívnu bezpečnosť na úrovni svetovej špičky a zároveň aj vynikajúcu prevenciu pred nehodami, ako aj zvýšenú ovládateľnosť vozidla a podstatne lepší komfort jazdy. SGP priniesla výrazné zlepšenie tuhosti karosérie a podvozku (predná laterálna tuhosť v ohybe + 90 %, torzná tuhosť + 70 %, tuhosť predného zavesenia + 70 %, tuhosť zadného pomocného rámu + 100 %). Absorpcia nárazovej energie sa zlepšila o 40 % v porovnaní s modelmi, konštruovanými na predchádzajúcej podvozkovej architektúre.
Pohon má úplne rovnaký ako vyššie opísaný Forester 5. Teda motor, prevodovka, tri jazdné režimy... Všetko je to systémom control c + control v. :)
Subaru XV e-BOXER je štandardne vybavený súborom vyspelých asistenčných technológií a bezpečnostných prvkov, vrátane asistenčnej technológie EyeSight. XV navyše disponuje systémom detekcie vozidiel vzadu. Robustný charakter v spojení s kompaktnou karosériou a svetlou výškou 220 mm dáva Subaru XV schopnosti pravého SUV, ešte zvýraznené symetrickým AWD, aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi kolesami a vylepšeným systémom X-Mode.
Subaru Levorg 2019
Najnovšia verzia typu Levorg spája skvelo jazdiace kombi s praktickosťou a bezpečnosťou rodinného auta. Najväčšou novinkou je už vyššie spomínaný atmosférický dvojliter boxer. Preň má aj prepracovanú kapotu motora. Motor je tiež kombinovaný s prevodovkou Lineartronic a symetrickým pohonom všetkých kolies. Vylepšeniami prešiel aj podvozok Levorgu s cieľom dosiahnuť pohodlné cestovanie na dlhé trasy i pri bežnom dennom používaní. Vďaka jemným doladeniam pruženia a riadeniu s lepšou odozvou poskytuje nový Levorg vyšší komfort, ale zároveň aj lepšiu dynamiku jazdy.