Nový systém by sa mal spoliehať na umelú inteligenciu. Subaru si dalo veľký záväzok, cieľom novinky je predchádzať všetkým smrteľným nehodám na cestách. Ako isto viete, rovnaký cieľ má, respektíve malo Volvo, vždy je tu však možnosť, že nehodu spôsobí priamo vodič auta s pokročilým bezpečnostným systémom na palube. Tam už podobné predkolízne systémy nedokážu vždy pomôcť na 100 % a rovnako tiež ťažko zabránite nehodám, pri ktorej do vás napríklad na križovatke zboku vletí auto. Skrátka, scenárov je príliš veľa.

EyeSight od roku 2008

Prvá generácia systému EyeSight bola predstavená už v roku 2008 a odvtedy sa stále vyvíjala. Dnes ho má 91 % všetkých predaných modelov na celom svete. V roku 2025 by mala prísť nová generácia systému, ktorá bude pracovať s dvojicou kamier za čelným sklom. Tá však bude navyše využívať umelú inteligenciu a na jej vývoji pracuje centrum Subaru Lab.

„Subaru sa skôr ako na autonómne riadenie zameriava na to, ako znížiť počet smrteľných nehôd na 0,“ oznámil nedávno riaditeľ centra Eiji Shibata. To je skutočne veľká výzva. V pláne zatiaľ nie je ani použitie Lidaru, umelá inteligencia bude stále využívať len spomínané kamery za čelným sklom.

Zdroj: auto.cz