Plán na ukončenie výroby týchto áut na platforme LA/LD bol na stole už dávnejšie a nahlas sa o ňom začalo hovoriť v roku 2022. Posledná stopka prišla 22. decembra 2023, vtedy z výrobných liniek zišiel posledný Charger a Challenger. A pred nimi sa s trhom rozlúčil aj Chrysler 300C, stojaci na rovnakej platforme.
Úplne posledným kúskom mal byť Dodge Challenger vo verzii SRT Demon 170. Tá pri natankovaní 65 % etanolu dokáže ponúknuť až 764 kW (1039 koní) a 1281 Nm. A aj keď Charger či Challenger istý čas na trhu chýbali (úspechy zo 60. a 70. rokov sa postupne minuli), tak približne pred 20 rokmi sa vrátili späť, aby doplnili ponuku a opäť robili motoristom radosť aj v ére predokoliek.
Aká je budúcnosť?
Otázka samozrejme znie, čo bude ďalej... Ešte nedávno to vyzeralo, že budúcnosť bude už len elektrická, to ale dnes zrejme neplatí. Podľa rôznych zahraničných správ sa totiž po kontroverznom prijatí elektrického konceptu Dodge Charger Daytona SRT v Detroite rozhodli, že sériové auto dostane aj preplňovaný radový šesťvalec. Navyše trojlitrový benzínový Hurricane v novom modeli LB by mal údajne poháňať zadnú alebo obe nápravy.
Pozeráme sa na budúc generáciu Chargeru, ktorá bude mať aj benzínový šesťvalec?
Základná verzia trojlitra by mala poskytnúť minimálne 309 kW (420 koní), v silnejšej verzii potom až 375 kW, teda 510 koní. S motorom mala byť spojená 8-stupňová automatická prevodovka Gen 4, manuál je pravdepodobne už minulosťou, rovnako ako V8. Otázkou je tiež názov. Challenger bolo kupé a Charger sedan, lenže koncept bol dvojdverový a niesol meno Charger. Tak uvidíme, kedysi však boli obe autá tiež dvojdverové.
zdroj: Detroitnews, Drive