V drift móde je E63 S čistou zadokolkou a zostane ňou až do momentu, kým vodič drift mód znova nedeaktivuje. Mercedes-AMG E63 S tak ani s pohonom 4MATIC+ nestratil nič zo svojej schopnosti zničiť zadné pneumatiky na počkanie a jazdiť dverami napred za typického zvukového doprovodu 8-valca.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Verzia S zrýchli z 0-100 km/h za 3,4 s

Základom tejto diaľničnej rakety je samozrejme motor. Isto nie je žiadnym prekvapením, že 5,5 litrový Twinturbo V8 (M157) z predošlej generácie vystriedal aktuálny 4,0 litrový Twinturbo V8 označený M178. Je to samozrejme rovnaký motor ako  nájdeme v prestížnom superšporte Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG GT Roadster. V najnovšej E63 je vyladený na 420 kW (571 k) a 750 Nm. Už toto sú ohromujúce čísla a v kombinácii so športovou 9-stupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT a pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ dokáže E63 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 s. Mercedes však myslel aj na tých, ktorým by sa mohlo zdať 571 koní málo a pripravil aj verziu E63 S. Tá má rovnaký motor vyladený 450 kW (612 k) a ponúkne ešte o 100 Nm krútiaceho momentu viac, čiže 850 Nm. Systém pohonu a prevodovka sú samozrejme rovnaké, no dynamika je ešte lepšia. Svedčí o tom aj možno zanedbateľne lepšia hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Táto disciplínu totiž verzia S zvláda o 0,1 s rýchlejšie, čo znamená 3,4 s.

Mercedes-AMG E63

4,0 litrový Twinturbo V8 produkuje vo verzii S až 450 kW (612 k) a 850 Nm!

V drift móde je čisto zadokolkou 

Už pred časom prenikli na verejnosť informácie, že Mercedes-AMG E63 už nebude k dispozícii ako zadokolka. Preto pri jeho oficiálnom predstavení nebolo žiadnym prekvapením, že obe verzie majú spomínaný pohon oboch náprav AMG Performance 4MATIC+. Automobilka ponúkala už minulej generácii W212 po modernizácii v roku 2013 aj verziu s pohonom 4MATIC, takže E63 s pohonom oboch náprav tu nemáme po prvýkrát. Systém AMG Performance 4MATIC+ je navyše plne variabilný. Auto je stále primárne zadokolka, no ak je to potrebné, systém posiela pomocou elektromechanickej spojky krútiaci moment aj na prednú nápravu. Nuž a to bude vzhľadom na výkonové parametre zrejme veľmi často. Predsa len pri takýchto hodnotách výkonu a krútiaceho momentu je pre ich bezpečné využitie dôležitá schopnosť preniesť ich na cestu. Navyše väčšina majiteľov bude auto používať na rýchle presuny po diaľnici a nie na driftovanie. Nuž a pre tých pár zvyšných, čo sem tam pošlú svoje E63 do zákruty bokom, pripravili vývojári drift mód. Tento režim nájdeme vo verzii E63 S a vodič ho môže aktivovať po sérii úkonov. Najskôr musí zvoliť režim Race, deaktivovať ESP a prevodovku prepnúť do manuálneho režimu. V drift móde je E63 S čistou zadokolkou a zostane ňou až do momentu, kým vodič drift mód znova nedeaktivuje. Mercedes-AMG E63 S tak ani s pohonom 4MATIC+ nestratil nič zo svojej schopnosti zničiť zadné pneumatiky na počkanie a jazdiť dverami napred za typického zvukového doprovodu 8-valca.

Pre takto "nadané" auto je už v podstate nutnosťou samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Nájdeme ho v oboch modeloch, no zatiaľ, čo v E63 je samosvorný diferenciál čisto mechanický, vo verzii E63 S je pre väčšiu precíznosť riadený elektronicky. Oba modely tiež ponúkajú trojstupňový systém ESP, ktorý je buď plne aktívny, aktívny v benevolentnejšom športovom režime, alebo úplne vypnutý.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Mercedes-AMG E63

Automobilka pre svojich zákazníkov dokonca pripravila aplikáciu na analýzu jazdy na okruhu

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Nové E63 má však aj iné vychytávky. Napríklad AMG Cylinder Management, čo je v podstate vypínanie valcov. Pri čiastočnom zaťažení v režime comfort a otáčkach od 1000 do 3250 ot/min systém vypína polovicu valcov (2, 3, 5 a 8). Obe verzie sú vďaka tomu schopné jazdiť za 8,9 l/100 km.

E63 samozrejme ponúka aj systém launch control pre optimálnu akceleráciu. V Mercedese ho nazvali RACESTART a je dostupný v režimoch Sport, Sport+ a vo E63 S aj v režime Race. Vodič ho aktivuje jednoducho súčasným stlačením pedálu brzdy aj plynu na podlahu.

Auto samozrejme potrebuje okrem výkonného hnacieho systému aj dobrý podvozok. Ten však nemôže byť v tejto kategórii áut iba športovo tvrdý, ale musí zaručovať aj komfort. Preto má E63 trojkomorové vzduchové pruženie. Auto má tri základné nastavenia tuhosti podvozka v závislosti od zvoleného režimu (Comfort, Sport a Sport+). Systém však okrem toho aktívne reaguje napríklad na prudké brzdenie, či akceleráciu, alebo rýchle prejazdy zákrut a podľa potreby upravuje tuhosť pruženia na jednotlivých kolesách, aby minimalizoval náklony.

Variabilný však nie je iba podvozok, ale aj uchytenie motora. Pri športovej jazde je úplne tuhé, čím sa minimalizujú pohyby motora a podzostavy v rámci karosérie a zlepší sa presnosť riadenia. Pri komfortnej jazde naopak uchytenie zmäkne, čím sa zníži prenos vibrácií.

Samozrejmosťou je elektromechanický posilňovač riadenia s variabilným účinkom a riadenie s premenlivým pomerom.

Nuž a aby toho nebolo málo, ľudia z AMG pripravili pre svojich zákazníkov aj aplikáciu pre smartfón s názvom AMG TRACK PACE. Aplikácia je určená pre iPhone a umožňuje vodičom analyzovať svoju jazdu na okruhu. Od hlavnej riadiacej jednotky v aute dostáva informácie ako aktuálna rýchlosť, zaradený prevodový stupeň, uhol natočenia volantu, čas, pozícia a teplota. Cez aplikáciu sa dá s telefónom dokonca spojiť aj GoPro kamera a výsledkom je video so všetkými aktuálnymi údajmi. To môže potom jazdec zdieľať na sociálnych sieťach, alebo YouTube. Otázne je iba to, koľko majiteľov bude svoj Mercedes-AMG E63 reálne využívať aj na okruhu.

Mercedes-AMG E63

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Takto výkonné auto samozrejme potrebuje aj primerane výkonné brzdy. Preto má nový Mercedes-AMG E 63 vpredu vetrané, perforované kotúče s rozmerom 360 x 36 mm a 6-piestikové strmene a vzadu kotúče s rozmerom 360 x 24 mm a jednopiestikové plávajúce strmene. Verzia S podľa očakávania dostala ešte väčšie kotúče vpredu s rozmerom 390 x 36 mm. Nuž a za príplatok sú k dispozícii aj karbón keramické kotúče s rozmerom 402 x 39 mm pre prednú nápravu a 360 x 32 mm pre zadnú.

Mercedes-AMG E63

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Mercedes už tradične otvorí predaj tohto super sedanu sériou Edition 1. Bude k dispozícii prvý rok predaja a okrem iného ponúkne lakovanie vo farbe Night black magno, 20" palcové disky kolies lakované matnou čiernou s leštenými ráfikmi a balík Night package. Vo vnútri túto edíciu odlíši žlté prešívanie, kožený volant s nápisom Edition 1 a karbónové obloženie.

 

 

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Motor

4.0-litra V8 s dvoma trubami a priamym vstrekovaním

4.0-litra V8 s dvoma trubami a priamym vstrekovaním

Zdvihový objem

3982 cm3

3982 cm3

Výkon

420 kW (571 k) pri
5750 – 6500 ot/min

450 kW (612 k) pri
5750 – 6500 ot/min

Krútiaci moment

750 Nm pri 2250–5000 ot/min

850 Nm pri 2500–4500 ot/min

Pohon

AMG Performance 4MATIC+ permanentný pohon všetkých kolies s variabilnou distribúciou krútiaceho momentu

AMG Performance 4MATIC+ permanentný pohon všetkých kolies s variabilnou distribúciou krútiaceho momentu a drift módom

Prevodovka

AMG SPEEDSHIFT MCT 9-stupňová športová prevodovka

AMG SPEEDSHIFT MCT 9-stupňová športová prevodovka

Kombinovaná spotreba

 

9,2 – 8,9 l/100 km

 

9,2 -8,9 l/100 km

Hmotnosť (DIN/EC)

1 875/1 950 kg

1 880/1 955 kg

Zrýchlenie 0–100 km/h

3,5 s

3,4 s

Max. rýchlosť

250 km/h elektronicky obmedzená

250 km/h elektronicky obmedzená