Väčší výkon ako má Vantage
DBX bude mať oficiálne predstavenie už v decembri tohto roku. Aston ho vybavil 4-litrovou turbom preplňovanou V8-čkou, čo nie je veľkým prekvapením. Ide o motor z dielne Mercedes-AMG a môžeme ho nájsť aj v iných modeloch značky ako DB11 (najslabšia verzia), či Vantage. Výkonom však DBX predčí obidvoch. Zatiaľ čo DB11 disponuje výkonom 375 kW (510 k), DBX má 404 kW (550 k). Krútiaci moment je taktiež masívny a dosahuje hodnotu 700 Nm.
Jednou z predností DBX budú aj brzdy a podvozok. Podľa Astonu Martin bude mať DBX nielen lepšie brzdné parametre ako DBS Superleggera, ale v zákrutách sa vyrovná modelu Vantage. Aston vložil do nového DBX veľa úsilia, o čom svedčia aj nespočetné testovania nielen na Silverstone, ale aj na Nürburgringu, kde vraj jazdia časy pod 8 minút. Šialené, že toto SUV dá nakladačku viacerým športovým autám.
Aj keď značka ešte neprezradila zrýchlenie DBX z 0 na 100 km/h, očakáva sa, že to zvládne za 4 sekundy. Čo však prezradili, je dosiahnutie rýchlosti cez 290 km/h, takže maximálku môžeme očakávať v tejto oblasti.
„Našu prácu sme zamerali na uistenie sa, že kalibrácia a vyladenie tohto 4-litrového twin-turbo V8 motora poskytne ako každodenné využitie, tak aj naplní očakávania majiteľov SUV. Zamerali sme sa aj na to, aby sme ho prispôsobili dynamike jazdy, ktorá je charakteristická pre našu značku a ktorá je súčasťou každého modelu Aston Martin. Prvé náznaky výkonnosti auta sú veľmi sľubné,“ tvrdí Matt Becker, technický šéf Astonu Martin.
V budúcnosti možno príde ešte ostrejšia verzia DBX s motorom twin-turbo V12, avšak nemyslím si, že sa 550 koní a 700 Nm bude niekomu máliť. V hre je vraj dokonca aj hybridná verzia. Viac sa však dozvieme na premiére v decembri.