Exteriér 

Aj keď bola predchádzajúca generácia Jimny veľmi schopná v teréne, zovňajšok nebol dvakrát atraktívny. Dizajnéri Suzuki si však na novej generácii dali záležať a priniesli pekný dizajn, ktorý z Jimny robí „malé G-čko“. Okrem G-čka možno nájsť podobnosť aj s Toyotou FJ Cruiser či Hummerom. Jimny si akoby zobral z každého kúsok. Aj keď nová generácia narástla na dĺžku 3 645 mm, v porovnaní s ostatnými off-roadmi je malým autom. Rázvor vozidla sa nezmenil (2 250 mm), no svetlú výšku zvýšili o 20 mm na konečných 210 mm. Tým sa zlepšili nájazdové uhly (predný: 37°, zadný: 49° a prejazdový: 28°). To, že Jimny nie je auto do mesta zvýrazňujú široké blatníky, maska s piatimi otvormi či odkvapové žliabky pozdĺž strechy. Na zadku auta sa vyníma rezervné koleso a oku neunikne ani atypické umiestenie svetiel, v nárazníku. Suzuki Jimny napriek všetkému váži len 1 100 kg, čo je v kategórii off-road, „detská váha“. „Baby“ off-road jazdí na 15-palcových diskoch. Čo sa týka farby auta, na výber je osem rôznych odtieňov. 

Interiér

Z ohľadom na cenu základného modelu pod hranicou 20 000 eur, nemožno očakávať žiadny luxus, no vnútri nesklame. Cieľom bolo vytvoriť jednoduchý, funkčný interiér kde nenájdete zbytočné tlačidlá, ktoré sú len na efekt. Palubná doska je veľmi vertikálna z dôvodu lepšieho odhadu pri jazde po naklonenom teréne. Vďaka väčšiemu čelnému sklu je výhľad oveľa lepší. V stredovej konzole sa vyníma 7-palcový displej, ktorým sa ovláda infotainment. Nechýba ani navigácia, či možnosť spárovania so smartfónom. Jimny má aj viacero asistenčných systémov. Niektoré sú v EÚ pre nové autá povinné, niektoré sú pre túto triedu áut nadštandard. Je tu brzdný asistent, výstraha pred vybočením z jazdného pruhu či kolíziou, automatické prepínanie diaľkových svetiel a čítanie dopravných značiek. Zaujímavosťou je rozsvietenie prístrojového panelu. Svieti nie len v noci, ale aj cez deň, z dôvodu lepšieho odčítania údajov pri prechode tieňom, ktorého je v lese požehnane. Čo sa týka priestoru v kabíne, štvrtá generácia ho v porovnaní s treťou ponúka až až. Jimny narástlo do šírky o 45 mm, čo sa prejavilo nie len na priestore v kabíne, ale aj na objeme kufra. Ten narástol o 53 litrov a ponúka teda 377 litrov pri sklopení zadných sedačiek, ktoré dodávajú oveľa viac komfortu oproti predchodcovi. Avšak pri zdvihnutých sedačkách je objem kufra menší ako v Smarte Fortwo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podvozok

Suzuki Jimny nestratilo nič z terénnej DNA. Vďaka priečnym nosníkom na ráme a výstuhe v tvare X je v teréne dokonca odolnejší než predošlá generácia. Nechýba ani pripájateľný pohon predných kolies, redukčná prevodovka či vinuté pružiny. Vďaka redukčnej prevodovke sú k dispozícii tri jazdené režimy: 2WD (2H), 4WD (4H) s vyšším prevodovým stupňom a 4WD (4L) s nižším prevodovým stupňom. Nápravy drží trojprvkové zavesenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Systém pribrzďovania preklzujúcich kolies eLSD (elektronic limited-slip differential) je taktiež veľmi užitočný. Tento systém je navrhnutý tak, aby automaticky zabrzdil preklzujúce kolesá, v prípade, že dve kolesá diagonálne od seba stratia priľnavosť na klzkom povrchu. Ak sa tak stane, systém prerozdelí krútiaci moment na ďalšie dve kolesá, čím sa zabezpečí, že auto má dosť krútiaceho momentu, aby sa dostalo z klzkej situácie. To je v porovnaní s predošlou generáciu veľký posun. Tá totiž v našom 4x4 teste veľmi nehviezdila. 

Motor

Suzuki sa vybralo cestou upsizingu. Jimny poháňa 1,5-litrový štvorvalec (predch. gen. 1,3 l štvorvalec VVT) s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 130 Nm v nižších otáčkach pre lepšiu jazdu v teréne. Zrýchlenie Jimny, nie, že by to bolo pri tomto type auta dôležité, nie je známe, no maximálna rýchlosť sa zastaví na čísle 145 km/h pri 5-stupňovom manuáli, v prípade 4-stupňového automatu je hodnota 140 km/h. Spotreba by sa mala pohybovať od 7,9 – 8,8 l/100 km v závislosti od manuálu/automatu.    

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Cena

Vec, ktorá nás zaujíma asi najviac. Po nekonečnom čakaní sme sa dočkali a cena pre slovenský trh je konečne na svete. Tá začína na 16 490 eur, čo je vzhľadom na schopnosti tohto malého off-roadu viac než prijateľná cena. Ak ste zástancovia automatu, priplatíte si zhruba o 3 000 eur viac.