Suzuki malo s Kizashi ambiciózne plány, konkurovať Volkswagenu Passat či Fordu Mondeo. Jazdnými vlastnosťami, kvalitou a spoľahlivosťou by sa určite priblížil, no automobilka ho totálne „zabila“ mimoriadne obmedzenou ponukou motorov a výbavy. Pre „naftofilskú“ Európu bola katastrofa ponúkať iba jednu benzínovú motorizáciu, navyše neprepĺňanú a s objemom väčším ako 2 litre. Fanúšikov atmosferických motorov to, samozrejme, potešilo. No tí na dobré predaje nestačili. Štvorvalec s objemom 2,4 litra ponúkal slušných 131 kW (178 k) a nemal ani krutú spotrebu, ako by si mnohí predstavovali (kombinovane 8 l) aj vďaka nízkej hmotnosti, iba 1,4 tony. Z kombinácie prvkov výbavy ste tiež nemuseli mať strach, nakoľko bola iba jedna. No obsahovala skoro všetko potrebné a za veľmi dobrú cenu, čo niektorým ľudom vyhovuje. Priplatiť sa dalo len za navigáciu a metalízu. K dispozícii bola dvojica prevodoviek, aj pohon všetkých štyroch kolies. No na rozdiel od offroadových Nissanov Juke a Qashqai tu zas na nešťastie spojený iba s prevodovkou CVT. A tá nie je moc obľúbená. Manuálnu, 6-stupňovú mechaniku, ste mohli mať jedine s predným pohonom. Automobil sám o sebe nie je, ani nebol zlý. Mne ako fanúšikovi atmosférických motorov a jazdných vlastností sa páčil a Suzuki som za tento krok obdivoval. No kupujúci rozmýšľajú, bohužiaľ, inak...
Kizashi nie je jediný model, ktorý sa prestane vyrábať. Koniec dostal aj terénny automobil Grand Vitara. Súčasná verzia je tu s nami už od roku 2005, svoj vek nedokáže aj napriek poslednému faceliftu v minulom roku skryť, no stále má svoje kvality a to hlavne v teréne. Už len samotná výbava bola pre terén vlastne stvorená. Nechýbal permanentný pohon všetkých štyroch kolies, redukčná prevodovka a uzávierka diferenciálu. S týmto všetkým sa dokázal automobil dostať cez nejednu prekážku. Svojho nástupcu by si určite zaslúžil. Moderná doba ale určuje iné trendy a na automobily takéhoto typu to má bohužiaľ následky. V kurze sú crossovery a malé SUV, ktoré Suzuki už má vo svojej ponuke a jeden nový sa k nim pridá. Je to nová Vitara (http://www.topspeed.sk/nova-suzuki-vitara-vsadza-na-styl-a-jednoduchost/7638), ktorá príde na trh budúci rok, SX4 S-Cross a stará, ale stále atraktívna SX4.