Ochrana dospelých? Bez stredového airbagu...
Nová generácia Swiftu sa snaží zachovať si rozumnú cenovku. Preto je absencia stredového airbagu medzi prednými sedadlami pochopiteľná. Euro NCAP v takých prípadoch automaticky strháva body, a preto sú výsledky vzájomného kontaktu hláv vodiča so spolujazdcom a zároveň vrhnutie vodiča na druhú stranu auta pri bočnom náraze v červenom poli.
Pritom Swift chráni dospelých pri skutočnom bočnom náraze veľmi dobre, dokonca perfektne v prípade nárazu na stĺp, a to je čo povedať.
Bez pochvaly sú však predpínače bezpečnostných pásov. Pri náraze na pevnú bariéru i vozík s deformovateľným prvkom vyšli len hraničné výsledky preťaženia hrudníkov posádky a v druhom prípade pre vodiča dokonca slabá ochrana. Stopercentne nie sú potom chránené ani nohy šoféra, takže celkovo len 67 percent bodov.
Ochrana detí? Červená neveští dobré hodnoty...
Vcelku bežne sa stáva, že aj pri slabšej ochrane dospelých majú nové autá ochranu detí zvládnuté na výbornú. Niečo podobné nedávno predviedla napríklad nová Dacia Duster, ktorá tiež brala tri hviezdy. Swift tu však prepadáva.
Už pri čelnom náraze sa objavili hraničné hodnoty na oboch detských figurínach, konkrétne na hrudníku a hlave. A v prípade panáka imitujúceho 10-ročné dieťa bolo preťaženie krku také veľké, že táto oblasť skončila v červenom poli. Pozrite sa ale na výsledok bočného nárazu.
Euro NCAP nespomína, že by na testovanom aute čokoľvek zlyhalo, tak zjavne nejde o náhodu. Napriek tomu je ochrana hlavy slabá a hrudníka nedostatočná. Sme preto zvedaví, či sa Suzuki k tomuto výsledku nejako postaví...
Ochrana chodcov. Lepšia než sa mohlo očakávať
V kontexte s vyššie napísaným na tom možno toľko nezáleží, ale Swift je k najzraniteľnejším účastníkom premávky pomerne ohľaduplný. Berie 76 percent bodov a s výnimkou obligátnych predných stĺpikov a masky chladiče poskytuje chodcom i cyklistom pri zrážke veľmi slušnú ochranu.
Asistenčné systémy
62 percent bodov za asistenčné systémy je podpriemerný výsledok, ale v prípade auta určeného hlavne do mestskej premávky sme pri horšej miere posudzovania únavy vodiča zhovievaví. Podobne by asi neprekážalo ani chýbajúce pripomenutie nezapnutých pásov na zadných sedadlách. Podstatné je, že autonómne brzdenie fungovalo „primerane“ a auto tiež dokáže „jemne korigovať dráhu pri neúmyselnom vybočení z pruhu“.
zdroj: Euro NCAP