Malá Vitara oslovila už viac ako 3,6 milióna zákazníkov, o čom svedčí jej vysoká obľuba. V čom sú prednosti jednotlivých generácií a ako sa postupne Vitara vyvíjala? Začnime prvou generáciou z roku 1988.
Prvá až tretia generácia mohli mať benzínový motor V6.
Prvá generácia
Na domácom japonskom trhu dostala názov Escudo. Pohonnou jednotkou sa stal 1,6-litrový zážihový štvorvalec s maximálnym výkonom 60 kW (80 k). Dlhšia verzia s 5 dverami prišla na trh v roku 1990.
Pod prednú kapotu sa neskôr dostal aj šesťvalec so zdvihovým objemom 2,0 a 2,5 litra alebo 2,0-litrový vznetový štvorvalec od Mazdy. Kratučký rázvor trojdverovej verzie len 2 200 mm zaručoval skvelé jazdné vlastnosti v teréne.
Druhá generácia
Druhú generáciu predstavili presne o 10 rokov neskôr. Opäť boli k dispozícii troj- aj päťdverové karosérie. Zmena prišla s názvom, keď z Vitary vznikla Grand Vitara. Rázvor zostal pri 3-dverovej verzii na rovnakej úrovni, ako u predchodcu, teda 2 200 mm.
Tretia generácia
Pre mňa dizajnovo najkrajšia bola tretia generácia, ktorú predstavili v 2005. Stále si ponechala názov Grand Vitara, dostala hranatejšiu prednú masku a aj svetlá. K dispozícii boli rôzne motory od 1,6 až po 3,2-litrovú V6ku.
Štvrtá generácia
Aktuálna štvrtá generácia je na trhu od roku 2015 a opäť jej vrátili krátky názov Vitara. Aktuálne je k dispozícii len ako 5-dverová verzia, voči predchodcovi však má skrátený rázvor. Na výber máte 1,4-litrový preplňovaný zážihový štvorvalec s 103 kW (140 k), 1,6-litrový zážihový štvorvalec s 88 kW (120 k) a 1,6-litrový diesel s 88 kW (120 k). A ktorá generácia sa páči najviac vám?
Zdroj foto: Suzuki, cars-data.com, youtube, txautonet.com