Je vám nová päťka s typovým označením G60 sympatická, alebo si myslíte, že mohla vyzerať ešte o niečo lepšie? O subjektívnych dojmoch sa dohadovať nemusíme, chceme si tým však vyrobiť menší oslí mostík ku druhej karosárskej verzii BMW radu 5, ktorá je mnohými často považovaná za štylisticky vyváženejšiu ako základný sedan.
Hovoríme samozrejme o Touringu, ktorý nebude chýbať ani v novej generácii a podľa obvyklej logiky ponesie interný kód G61.
Ako predvoj dorazí elektrický i5 Tourig
Nemci tento model odhalia v najbližších týždňoch, čo signalizuje napríklad aj aktuálne zverejnené krátke video na účtoch BMW, bežiacich na rôznych sociálnych sieťach. Pár sekúnd trvajúce zatmavené zábery samozrejme schválne nechávajú viac priestoru pre fantáziu, na druhej strane... nebudeme si nič nahovárať, 5 a i5 Touring nebudú žiadnym veľkým prekvapením.
Auto dostane po vzore limuzíny rôzne typy pohonných jednotiek, zatiaľ však máme pre Európu stopercentne potvrdené len dve verzie a obe sú elektrické.
To pochopiteľne neznamená, že nedostanete päťku Touring so spaľovacím motorom. Budú dostupné, BMW ale zatiaľ avizuje varianty i5 eDrive40 a i5 M60 xDrive.
Kým „štyridsiatka“ dostane len jeden elektromotor s výkonom 340 koní, krútiacim momentom 400 Nm a batériou s kapacitou 81,2 kWh, „eMko“ pridá druhú jednotku, systémový výkon 601 koní, 795 Nm a identicky veľký akumulátor. Dynamika Touringu by pritom nemala byť zásadné iná ako v prípade sedanu, takže počítajte s akceleráciou z nuly na stovku za cca 3,8 sekundy a maximálnou rýchlosťou 230 kilometrov za hodinu.
Benzín, diesel, hybrid, PHEV i elektrika, vybrať by si mohol každý...
Prakticky s istotou vieme, že následne BMW predstaví verzie 520i (208 koní), 520d a 520d xDrive Touring (197 koní) a súčasne s nimi plug-in hybrid 530e so systémovým výkonom 299 koní a dojazdom v čisto elektrickom režime okolo 100 kilometrov.
Následne počítajte s modelmi 530i xDrive Touring a šesťvalcovým plug-in hybridom 550e xDrive Touring so systémovým výkonom 489 koní a kombinovaným krútiacim momentom 700 Nm, ktorý v sedane stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a čisto na trakčnú baterku zvládne 80 až 90 km.
zdroj: BMW