Kia CUB
Dizajn jasne odkazuje na súčasnú štylistickú reč automobilov KIA. Napríklad predná maska alebo linka v hornej časti čelného skla nesie identický motív, ktorý už poznáme z modelov Kia Optima, Sportage a Cadenza.
Štúdia CUB je dlhá necelé štyri metre, má protismerne otvárané zadné dvere (tento štýl je známy pod menom suicide door). Interiér je teda bez tradičného B-stĺpika (presne ako mala napríklad Mazda RX-8), čo umožňuje pohodlné nastupovanie na zadné sedadlá. A vyzerá to strašne cool! Zaujímavosťou je "plutvička" na spodnej časti predných dverí - tá okrem estetického dojmu spĺňa aj aerodynamické funkcie.
Otváranie dverí ako v prípade Mazdy RX-8 je príjemné oživenie konceptu
Svetlomety sú vybavené dvojbodovými LED svetlami, identické s tými, ktoré sa prvýkrát objavili na vlajkovej lodi značky Kia Quoris. Blatníky dverí aerodynamicky obtekajú veľké 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin (tie v sérií určite nebudú). Zadné koncové LED svetlá dotvárajú prémiový pocit exteriéru a linka zadnej časti, odvodená z konceptu Kia Kee, podčiarkuje šírku vozidla.
Štúdia má zaujímavo navrhnuté odstávajúce spätné zrkadlá, ale dáme ruku do ohňa, že tu ich vidíme prvý a posledný krát. Ale vyzerajú pekne...
Interiér štúdie CUB. Koľko z toho sa dostane do sériovej výroby?
Štúdiu Kia CUB poháňa nová verzia motora 1,6 l GDI, ktorý sa štandardne montuje aj do GT verzií modelov Kia pro_cee'd a do Kia cee´d, predávaných v Európe. Tento motor dosahuje výkon 204 koní a 265 Nm a modelom Kia GT dovoľuje zrýchliť z 0-100 km za 7,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h. Tak ako GT verzie aj štúdia CUB disponuje šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pri porovnateľnej hmotnosti bude teda mať teda rovnaké dynamické parametre.
Kia CUB
Čo však nevieme je to, či sa tento kocept skutočne dostane až do sériovej výroby. Kia totiž aktuálne len skúma reakcie potenciálnych zákazníkov. Takže sériová výroba? Uvidíme.