Prvé sériové auto so systémom ESC bol Mercedes-Benz kupé Triedy S.
Elektronický system stabilizácie od nasadenia zachránil život niekoľkým tisíckam ľudí. Ak by mali všetky autá ESC už v roku 2008, len v Nemecku by sa ročne predišlo približne 37 000 nehodám so zraneniami a 1100 nehodám so smrteľnými následkami. Pripomína podľa štatistík likvidátorov nehôd Nemecký zväz poisťovacieho odvetvia (GDV).
Spočiatku len pre modely s V12
Ako svetovú novinku namontovali ESC prvý krát koncom marca 1995 do luxusného kupé Triedy S 600 (C 140) a neskôr do sedanu Triedy S (W 140) ako aj do modelu SL Roadster (R 129). Spočiatku sa elektronický systém stabilizácie sériovo dodával pre modely s pohonom V12 a na želanie pre V8. Od roku 1997 ho postupne začali inštalovať do všetkých automobilov značky Mercedes-Benz. Počnúc novembrom 2011 má v EÚ systém ESC povinne každé nové osobné vozidlo. Od novembra 2014 má system ESC každé jedno predané vozidlo v EÚ.
„ESC je popri bezpečnostných pásoch, airbagoch a ABS s veľkým odstupom najdôležitejší bezpečnostný systém moderného osobného vozidla,“ zdôrazňuje prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler.
Systém ESC pri nedotáčavom šmyku
Systém ESC pri pretáčavom šmyku
Základ pre elektronický systém stabilizácie tvorili v roku 1995 prídavné snímače, ktoré identifikujú požadovaný smer vodiča (snímač uhla natočenia riadenia), či sa auto šmýka do strany (snímač priečneho zrýchlenia) alebo sa chystá točiť okolo vlastnej zvislej osi (snímač uhla stáčania). Daimler ako priekopník v bezpečnosti nadviazal pri ESC na svoje predošlé bezpečnostné systémy prvýkrát uplatňované vo vozidlách s hviezdou v znaku: protiblokovací systém ABS (od roku 1978) a reguláciu preklzu hnaních kolies ASR (1985).
„ESC je popri bezpečnostných pásoch, airbagoch a ABS s veľkým odstupom najdôležitejší bezpečnostný systém moderného osobného vozidla,“ zdôrazňuje prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler.
Zdroj: tlačová správa