Značka zo Stuttgartu má aktuálne v ponuke viac ako 40 aktívnych asistenčných systémov, ktoré si podľa triedy môžete buď prikúpiť, alebo ich máte už v sériovej výbave. Medzi tie najdôležitejšie, ak nie úplne najdôležitejšie, patrí systém núdzového brzdenia s rozpoznávaním chodcov, ktorý firma používa už viac ako 10 rokov.
Začiatky v 90. rokoch
Už v roku 1996 Nemci predstavili brzdového asistenta známeho pod skratkou BAS. V roku 2005 ho doplnili radarom, takže systém začal predvídať. O rok na to prišlo spojenie s adaptívnym tempomatom Distronic Plus a vytvorenie Pre-Safe s čiastočným autonómnym brzdením. Rozpoznávanie chodcov prišlo v roku 2013 v triede E s typovým označením W212.
Ešte museli prejsť ďalšie tri roky, aby sa systém dostal do triedy E (W213) bez príplatku. Od roku 2021 je už súčasťou sériovej výbavy všetkých predávaných Mercedesov, pritom povinný začal byť až od júla 2022.
Riziká pri dopravných nehodách sú pre chodcov a cyklistov mnohonásobne vyššie, ako pre posádku auta. Podľa Európskej komisie chodci tvoria až pätinu všetkých smrteľných zranení na cestách v EÚ. Podľa štatistík zo Spojených štátov je to 17 % v roku 2021. Na základe rôznych štúdii, ako napríklad poisťovacieho inštitútu pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS), majú vozidlá s týmto systémom až o 27 % menej nehôd s chodcami, ako vozidlá bez neho. Jednoducho povedané, systémy núdzového brzdenia skutočne pomáhajú a zachraňujú životy chodcov i cyklistov.
zdroj: Mercedes