Niektoré veci akoby sa diali naschvál. Automobilky sa snažia presadiť elektromobilitu v čo najširšom spektre, snažia sa zákazníkov zaujať všemožnými spôsobmi a na dizajne nových áut v nich pracujú celé tímy odborníkov. A potom príde nezávislý dizajnér, ukáže svetu svoju predstavu a razom je všetko inak. Toto je aj prípad dizajnéra menom Jean-Louis Bui, ktorý vzal sériový hranatý elektromobil Citroën Ami a na jeho základoch vytvoril karosériu, ktorá veľmi podareným spôsobom pripomína legendárny Citroën 2CV. Má to len jednu chybu, nejde o továrenský návrh a tak by jeho realizáciu musel odobriť samotný koncern Stellantis.
Je to až neuveriteľné, ale mimoriadne podarený retro dizajn sa podarilo "namontovať" na mestský elektromobil Citroën Ami.
Retro alebo moderna?
Aby sme boli spravodliví, treba priznať, že vytvoriť nezávislý návrh je jedna vec a dostať ho po celom pripomienkovacom procese zohľadňujúcom výrobné aj technologické požiadavky nakoniec do veľkosériovej výroby, je vec druhá. A treba podotknúť, že omnoho náročnejšia. Faktom však je, že tvarový návrh spomínaného nezávislého dizajnéra sa aj po proporčnej stránke veľmi podaril a v porovnaní s pôvodným futuristickým modelom Ami pôsobí akýmsi sympatickejším dojmom (hoci uznávame, že je to subjektívne zhodnotenie). Práve sympatický retro dizajn by však mohol byť cestou, ako k elektromobilite pritiahnuť veľa ľudí. A to je v tomto období kľúčové. Či sa tak však stane, zostáva vo hviezdach. Celý projekt by totiž musel odobriť koncern Stellantis, čo vôbec nie je samozrejmosť. Ak by to však urobil, rozhodne by mal vo svojom portfóliu (rovnako ako Fiat s modelom 500) retro model, ktorý by mal obrovské šance pritiahnuť k značke nových zákazníkov.
zdroj: Traced-news, Hellas Posts